معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی گفت :‌ باید با توانمند کردن کودکان کار و خیابان و افزایش کیفی و کمی حمایت های اجتماعی از آنها از بین النسلی شدن فقر جلوگیری کرد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،‌ دکتراحمد میدری با اعضای اتاق فکر کودکان کار و خیابان که پس از دستور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد دیدار و گفت و کرد .

 وی ادامه داد : باید خروجی کار ما بهبود وضعیت موجود کودکان کار و خیابان باشد .

 معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی کودکان کار و خیابان باید مورد تاکید ویژه باشد گفت : باید سیاست های مرتبط در این حوزه از دل گفت و گوی اجتماعی با نخبگان ، صاحبنظران و نهادهای مدنی استخراج شود تا شانس پایداری این سیاست ها افزایش یابد .

در این دیدار مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی  نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه و توضیح داد :  ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی که  در قالب فعال شدن شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از 8 سال تعطیلی صورت گرفته است ، ایجاد ساختار اتاق فکر برای ورود نهادهای مدنی و دانشگاهیان به عرصه سیاستگذاری برای کودکان کار و خیابان ، پیگیری بیمه کودکان همراه با تشکیل جلسات استانی شورای ساماندهی به منظور پیگیری موضوعات منطقه ای در سطح همان مناطق از اقدامات مهمی است که تاکنون انجام گرفته است .

  همچنین محمد لطفی و خانم امام  نمایندگان نهادهای مدنی در اتاق فکر کودکان کار و خیابان نیز ضمن اشاره به  ضرورت فرهنگ سازی و انجام کار های اصولی در حوزه کودکان کار و خیابان تاکید کردند در این حوزه باید فضای اجتماعی شکل گیرد .

  لطفی عضوجمعیت دفاع از کودکان کاروخیابان با اشاره به اینکه تجربه اتاق فکر کودکان کار و خیابان یک تجربه موفق در همکاری معاونت رفاه با نهادهای مدنی بوده است خواستار گسترش این تجربه در سایر حوزه های آسیب های اجتماعی نیز گردید .

همچنین خانم امام عضو انجمن کوشا تاکید کرد : باید از تجربه نیروهای کارمد و باتجربه و از دانش شکل گرفته در نهادهای مدنی به ویژه در سطح مناطق  استفاده بهینه شود . 

 دکتر وامقی عضو هیئت علمی  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که از دیگر حاضرین این نشست بود ضمن تشکر از اقدامات وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی  در خصوص کودکان کار و خیابان گقت : سند سیاستی که در حال تدوین است هم قابلیت اجرایی دارد و هم مبتنی بر تجارب NGO ها است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: کودکان کار ، خیابان ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار