تجمع مادران و کودکان پایتخت برای حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، شهردار منطقه9، معاونین و روسای ادارات منطقه 9 در میدان آزادی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور و تجمع با عنوان مادران و کودکان بی دفاع غزه گفت:‌ امروز همه‌ی ما جمع شدیم به عنوان کسانی که با مادران غزه هم دردی می‌کنند و حاضرند که سخت‌ترین آسیب ها به خودشان وارد شود تا کودکان آن‌ها خراشی برندارند.

وی با بیان  این که هیچ معبری برای کمک رسانی به مردم مظلوم غزه وجود ندارد اظهار داشت: این جمعیت خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای امداد و کمک رسانی به کودکان و مردم غزه است و از مسئولان مصری می‌خواهیم که بر این راستا تلاش کنند.

افتخاری با اشاره به این که رژیم صهیونیستی قوی‌ترین ارتش های دنیا را داشته و از حمایت آمریکا و مزدورانش برخوردار است گفت:‌ رژیم غاصب جسورانه و بی شرمانه علیه مردم مظلوم غزه ستم کرده و با تمامی امکانات به مردم بی دفاع حمله ور شده است.

وی ادامه داد:‌ وضعیت غزه در طول چند سال اخیر یادآور شعب ابی طالب بوده و در حالی که ناله گرسنگی و نبودن دارو و غذا و  امکانات به آسمان بلند است این مردم سر خم نکرده‌اند همچنان که نه پیامبر (ص) و نه حضرت خدیجه (س) و نه حضرت ابوطالب و نه یاران راستین پیامبر در مقابل دشمنان سر فرود نیاور‌دند. با مقاومت و ایستادگی خود بر آن روزها شاهد فتح مکه بودیم و امروز پیروزی مسلمانان را شاهد هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:‌ دشمن از بینش و ایستادگی و مقاومت ترس دارد و جنبشی که از حرکت مردم ایران الهام گرفته و به تبع آن از حرکت مسلمانان در صدر اسلام و مردمی که روزی در خیابان‌ها با خون شهدا ایستادگی کردند و میدان شهیاد به نام میدان آزادی و نمادی برای همه آزادگان جهان باشد وهمه‌ی کسانی که در راه حفظ دین خدا ایستادگی کردند.

لاله افتخاری اضافه کرد: مردم ایران همان مردمی هستند که در سردترین و سخت‌ترین شرایط در 22 بهمن‌ماه به صحنه آمده تا در راهپیمایی عبادی- سیاسی شرکت و از انقلاب آرمان‌های خود دفاع کنند.

این مردم و این جمعیت به مردم غزه می‌گویند که شما مردم بی دفاع نیستید و بانوان منطقه 9 به عنوان نمونه‌  از بانوان ایران اسلامی بانوان جهان و کل زنان آمدند تا با مادران غزه هم دردی کنند و پشتیبان آن‌ها باشند.

وی تأکید کرد: اگر گذرگاه رفح بازگشایی شود به طور قطع  مردان و زنان ایرانی به عنوان پرچم دار در غزه حضور می‌یابند و در سخت‌ترین شرایط غزه به آنان یاری می‌رسانند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در  این تجمع از مسئولان مصری درخواست کرد تا گذرگاه رفح را برای کمک رسانی و حضور زنان و مردانی که خواهان مقابله با صهیونیسم بین‌المللی هستند باز کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر امکانات و شرایط فراهم شود همه‌ی ما آماده هستیم تا با حضور در غزه از ملت مظلوم غزه حمایت کنیم در این میان خواهران و برادران، روحانیون و بسیجیان از هر صنف و گروهی مسلمان و غیر مسلمان همه آماده‌اند تا از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کرده و به آن لبیک بگویند.
 
لاله افتخاری خاطرنشان کرد:‌ با اشاره به تحت فشار بودن مردم مظلوم غزه و سختی‌های‌آن‌ها گفت:‌ مردم غزه دل شکسته‌اند و خانه‌هایشان ویران شده و به آن‌ها می‌گوییم که از حرکت مقاومت حمایت می‌کنیم.

و در واقع از تمامی مسلمانان جهان و هر جایی با حرکت برنامه‌های دشمن نور حق خاموش شده حمایت می‌کنیم و در واقع از تمامی مسلمانان جهان و هر جایی با حرکت و برنامه‌ةای دشمن نور حق خاموش شده حمایت می‌کنیم.

همچنین در این تجمع سید علیرضا حسنی شهرداری منطقه 9 ضمن قدردانی از روحانیون و بسیجیان گفت:‌ حضور ما یک حضور دینی و انسانی است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه  انسانی ما بوده و با توجه به پیام قرآن و ائمه معصومین (ع) انسانیت، اخلاق و دفاع از مردم مظلوم مبارزه با ظالم است.

وی افزود: این زنجیره  انسانی جهت هم نوایی و هم صدایی با مادران و کودکان بی دفاع غزه تشکیل شده و با این حضور انزجار خود را علیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

بر پایه این گزارش بسیجیان، کارکنان شهرداری منطقه 9، و گردان‌های نواحی مختلف مقاومت بسیج حمزه سید الشهدا(ع) به دور میدان آزادی حلقه زده و همزمان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، کودکان حاضر نیز کبوترهایی را به نماد آزادی کودکان غزه رها کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مردم ، غزه ، تجمع ، میدان آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار