یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مقبولیت نوری‌ المالکی به عنوان رهبر بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی عراق تا زمانی است که مورد تایید کانال معتبر و حمایت مرجعیت نجف باشد.

"ابوتراب علیرضایی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصدی پست نخست‌وزیری در عراق اظهار داشت: وقایع اخیر در عراق به حمله آمریکا به این کشور در 11 سال پیش باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در آن زمان آمریکایی‌ها حتی "پل برمر" را به عنوان رئیس‌جمهور عراق معرفی کردند و تصمیمی برای ترک این کشور نداشتند اما مقاومت‌های مردم عراق و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران منجر به ترک مرحله به مرحله آمریکایی‌ها شد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: این ناکامی‌ آمریکا سبب دست کشیدن از عراق نشد و آنها از دروازه‌های دیگر مثل تشکیل گروهک‌های تروریستی، حمایت از "فؤاد معصوم "، ایجاد مشکلات در شمال عراق و ایجاد فتنه‌هایی در این کشور، به دنبال راه برگشتی برای خود بودند.

علیرضایی گفت: مقبولیت مالکی به عنوان رهبر بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی عراق تا زمانی است که مورد تایید کانال معتبر و حمایت مرجعیت نجف باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط هجوم گروه تروریستی داعش به عراق دولت کردستان، همچنین نخست‌وزیر این کشور از آمریکا درخواست کمک کردند.

وی در پایان با اشاره به پیشنهاد "آیت‌الله سیستانی" مبنی بر تشکیل دولت ائتلافی خاطرنشان کرد: زمانی که " آیت‌الله سیستانی" پیشنهاد تشکیل دولت ائتلافی و همه‌گیر را به مالکی داد وی به این پیشنهاد اهمیت نداد و در نتیجه جایگاه مردمی‌اش به شدت دچار تزلزل شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نخست وزیر ، عراق ، مرجعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار