رویکرد امسال بر محور فعالان دانشگاهی می‌چرخد، فعالینی که پیشروان فرهنگ در جامعه هستند کسانی که غیر از مسائل علمی و مسائل دانشگاه دغدغه‌های بسیاری در زندگی دارند و احساس مسئولیت مضاعفی را در این راستا بر دوش خود احساس می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در افتتاحیه اردوی ضیافت اندیشه ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها که در رواق دارالهدایه بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این برنامه پرنور که اسباب آن را فراهم کرده‌اند تشکر می‌کنم. 
 
وی افزود : چندین سال است که طرح ضیافت اندیشه برگزار می‌شود اما رویکرد امسال بر محور فعالان دانشگاهی می‌چرخد، فعالینی که پیشروان فرهنگ در جامعه هستند کسانی که غیر از مسائل علمی و مسائل دانشگاه دغدغه‌های بسیاری در زندگی دارند و احساس مسئولیت مضاعفی را در این راستا بر دوش خود احساس می‌کنند. 
 
حجت الاسلام قریشی تصریح کرد : امام خمینی (ره)این موضوع را بارها گوشزد می‌کردند که 14 ستون از ستون‌های کاخ کسری فروریخت و آیا این بدین معنی نیست که درست 14 قرن بعد ستون‌های کاخ ظلم و ستم شاهنشاهی فرو ریزد و با اینکه امروز آن بزرگوار در کنار ما نیستند ولی مشاهده می‌کنیم که چگونه ستون‌های دستگاه یهود درهم می ریزد. 
 
وی اظهار داشت : اگر می‌خواهید حقانیت انقلاب اسلامی را دریابید باید به رهبران آن نگاه بیندازید،به طور قطع این انقلاب چیزی غیر از حقانیت روح الله زمانه ما نیست که امروز با رهبری و درایت خود ملت مسلمان ایران را هدایت می‌کنند. 
 
حجت الاسلام قریشی درادامه گفت :کسانی که اوضاع جهان و منطقه را مشاهده می‌کنند گویی که منطقه و جهان دچار درد زایمانی شده است که در کنار این تغییر و تحولات یاران مهدی (عج) و روح الله خود را برای حرکت‌های نوین جهادی آماده کنند. 
 
وی تصریح کرد : امروز باید افسران جنگ سرد و جنگ گرم پیشانی بندهای لبیک یا حسین خود را بر سر ببندند،خواهران نیز باید با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) در کارهای خود، رسالت ایشان را به عرصه عمل بگذارند. 
 
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه کسی باور نمی‌کند که در 35 سال گذشته ایران با وجود هجمه‌های مختلف توانسته باشد بر افتخارات و پیروزی‌های خود افزوده باشد،گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از انقلاب محمد رسول الله تنها انقلابی بود که توانست در عرض 30 سال معادلات جهانی را برهم زند و موازنه قدرت را به سمت خود هموار سازد،کشوری که زمانی برده آمریکا بود حال فرمانده‌ی منطقه را به عهده دارد و البته باید دانست برکات این انقلاب تا به حدی است که در غزه مردم فرزندان خود را روح الله نام گذاری می‌کنند. 
 
وی اظهار داشت : به طور قطع جنایات داعش و کشتار مردم مظلوم غزه هولوکاست‌های واقعی را نشان می‌دهد، دشمن تا بدان جا پیش رفته است که گردان‌های خود را در سوریه و عراق به نام یزید و معاویه تشکیل داده است باید دانست که ما با این چنین وحشی گری‌هایی روبرو هستیم ما باید وظایف خود را در برابر این رفتارها در دانشگاه بدانیم. 
 
حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد : راه کار مقابله با این گونه رفتارها را در آشنایی با احادیث و مطالعه علوم فقهی و دینی می توان یافت، باید مکتب شناسی و دشمن شناسی را به یک اندازه و در کنار هم در جامعه و دانشگاه‌ها رشد یابد باید در برابر 47 شبکه دین ستیز ماهواره‌ای جدیدی که راه اندازی شده است مقابله کرد. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار