برگزاری المپیادهای ورزشی یکی از راههای اساسی برای ارتقاء ورزش بانوان در سطوح مختلف کشوری است .

ربابه شهریان معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان، در بازدید از دهکده المپیاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  گفت : المپیادهای ورزشی یکی از راههای اساسی برای ارتقاء ورزش بانوان در سطوح مختلف است چراکه روشی علمی در پشت آن نهفته است، ما این تعاملات را در بخشهای منطقه-ای و استانی تا حد زیادی از سوی وزارتخانه پیگیری و به عوامل توسعه آنها توجه زیاد میکنیم. در این المپیاد هم شاهد حضور گسترده تیمها از دانشگاههای مختلف بودیم که کسب مدالهای متعدد توسط دانشگاههای مختلف، شاهد این ادعاست و این مسئله نشان میدهد که کار زیادی در دانشگاهها صورت گرفتهاست و از این جهت بسیار خوشحالیم .  

وی افزود: خوشبختانه در این بخش کم کاری صورت نگرفته است و دکتر پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم دیدگاه حمایتی را در توسعه ورزش بانوان به خوبی به مرحله اجرا درآورده است و از این جهت تعامل بسیار خوبی فیمابین وزارت ورزش و جوانان و و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است که میتوان رشد کیفی و کمّی را در این بخش به خوبی مشاهده کرد .  

شهریان در خصوص نقش حمایتی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد : حضور گودرزی که جزء فرهیختگان قشر دانشگاهی در رأس وزارت ورزش و جوانان است، مسلماً در پیشبرد اهداف ورزش در سطوح دانشگاهی بسیار تأثیر گذار است و زمینه ساز تعامل گسترده بین علم و عمل بوده و نویدبخش روزهای درخشانی در این عرصه است .  

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسترهای لازم برای ارتقاء این ورزش فراهم شده اما باید با برنامه ریزی و هماهنگ سازیهای دقیق با ادارات کل تربیت بدنی سراسر کشور فرهنگ سازی کرد که این مسئله نیز میتواند در قالب برگزاری مسابقات متعدد، سمینارها و همایشها نمود پیدا کند .   



انتهای پیام/



برچسب ها: المپیاد ، ورزش ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار