مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از بهره برداری نسل جدیدی از دو فروند پهباد هلی کم توسط محیط زیست این استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این پرنده متوسط برای فیلمبرداری حرفه ای و ورزشی کاربرد قابل توجهی دارد و محیط زیست استان نیز به علت وسعت بالای مناطق تحت مدیریت خود و برای اطلاع از وضعیت برخی مناطق حفاظت شده از آنها بهره می گیرد.
وی افزود: پهبادهای یاد شده دارای چهار و شش موتور پرقدرت با سرعت پرواز حداکثر تا 20متر در ثانیه و قابلیت کنترل از راه دور تا 5 کیلومتر است.
وی گفت: این پهباد دارای هلدر جهت دوربین GoPro با سیستم GPS برای بازگشت اتوماتیک به مکان پرواز در صورت قطع ارتباط و دارای نشانگرهای LED برای نمایش جهت پرواز است.
 عباس نژاد ادامه داد: این هلی کم دارای سیستم تثبیت پرواز (خلبان اتوماتیک) و محافظت در مقابل ولتاژ کم باطری، پرواز پیوسته 15 الی 25 دقیقه با یکبار شارژ کامل باطری بوده و وزن هنگام بلند شدن آن کمتر از یک هزار گرم است.
 وی افزود: سری جدید این پهباد ها با قابلیت برخاست خودکار ولندینگ ،سیستم بازگشت به مبدا و سیستم fail safe  میباشد دادن اطلاعات و تعین نقطه های مشخص از طریق Gps
و انجام دادن ماموریت از قابلیت های این پهباد جدید میباشد
گفتنی است که این نوع پهباد ها به وسیله متخصصان داخلی ایران طراحی و مونتاژ گردیده است
 آذربایجان غربی دارای سه منطقه حفاظت شده مراکان، میرآباد و نوروزلو و پارک ملی دریاچه ارومیه و یک پناهگاه حیات وحش سوتاو است.
 همچنین در این استان مناطق مختلف شکار ممنوع نیز وجود دارد که شامل هفت منطقه شکار ممنوع گرده قیط و میمند، زرآباد، آغگل، بیان، تالاب حسنلو و سه کانیان به همراه حواشی مرزهاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار