علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم سطح توقع ووشو را به خاطر موفقیت‌هایی که در گوانگجو به دست آوردندرا بالا نبرند چون مسئولان به ووشو نگاه فرآیندی دارند.

علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: سطح توقع به خاطر بازی های اسیایی گوانگژو و کسب 3 مدال طلا از ما بالا رفته است من تعداد مدال ها را پیش بینی نمی کنم چون در بازی های اسیایی قبلی به بهترین نحو مدال اوری کردیم و نباید با این مسئله فشر روانی برای ما ایجاد کنند.
 
وی گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم به این گونه مسائل دامن نزنند چون ما دوره آمادگی و فرآیندیب خوبی را طی کردیم خود ما فکر می‌کنیم اگر در گوانگجو 3 مدال نمی‌ آوردیم خیلی بهتر بود چون سطح توقع را بالا بردیم فدراسیون و بازیکنان به تعهدات خود عمل می‌کنند.
 
**در بازی‌های تدارکاتی نقاط  ضعف و قوت خود را شناختیم 
 
علی نژاد اظهار داشت: تیم‌هایی از کشورهای روسیه و چین را در ایران نیز میزبانی کردیم که این 2 تیم 2 قدرت بزرگ ووشو هستند و همچنین در اوایل شهریور از مصر نیز میزبانی خواهیم کرد.
 
**به اردوی خارجی نمی‌رویم
 
وی گفت: خود باوری که الان ما به آن دست یافتیم لازم نیست در خارج از کشور اردو داشته باشیم کشورهای دیگر  با  ورزشکاران خود به ایران سفر می‌کنند و وقتی که وارد ایران می‌شوند با فرهنگ و تمدن ایرانی آشنا می‌شوند و این نخبگان ورزشی آرامش و صلح را در کشور ما می‌بینند و این در صورتی است که رسانه‌های بیگانه کشور ما را نا‌امن جلو می‌دهند.
 
**مسئولان برای مدال آوری از ما تعهد نگرفتند
 
وی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ما که آیا مسئولان بابت مدال آوری شما تعهدی گرفته‌اند تاکید کرد: اگر دوره قبل در گوانگجو‌از ما حمایت کردند ولی رئیس وقت تربیت بدنی برای مدال آوری ما از ما تعهد کتبی گرفته‌اند ولی این دوره مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بابت مدال آوری ما تعهد یا ضمانتی‌ از ورزشکاران و فدراسیون طلب نکردند و به طبع این مسئله باعث می‌شود که با آرامش بهتری به مسابقات اعزام شویم.
 
اما مسئولان نظارتی خوبی روی تمرینات و اردوهای تیم ملی ووشو داشتند و تیم را مورد حمایت قرار می‌دادند.
 
**علی‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که چرا قرار است به جای 13 نفر 10 نفر را به مسابقات اعزام کنید آیا دچار کمبود مالی هستید گفت: 6 مرد و 4 خانم که روی کاغذ شانس مدال آوری دارند به این مسابقات اعزام می شوند و به دلیل مشکل مالی مجبوریم از بردن 3 نفر به مسابقات آسیایی صرفنظر کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اقتصاد کشورها تأکید کرد: اقتصاد کشور در تمامی مسابقات از جمله المپیک تأثیر دارد و تمامی رشته‌های ورزشی تابع اقتصاد برتر هستند و تجربه ثابت کرده هر کشوری که اقتصاد برتر داشته باشد مدال‌آوری بیشتری دارند. وضعیت اقتصادی برای کشورها اهمیت زیادی دارد تا بتوانند در المپیک بیشتر مدال بیاورند. سال 88- 89 در مسابقات گوانجو درصد اقتصاد ما 6.5 درصد مثبت بود ولی الان 1.5 درصد منفی هستیم و اینکه افکار عمومی باید متوجه این شوند که ورزش جدا از مجموعه کل کشور نیست اما امیدوار هستیم با توانمندی بالا در اینچئون مدال‌های خوب بدست بیاوریم.
 
**برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو از 4 سال پیش ریخته شده است

رئیس فدراسیون ووشوگفت: برای بازی‌های آسیایی با تجربیات محکم‌تری وارد می‌شویم و با تمرینات خوبی که داشتیم و همچنین با تجربیاتمان در گوانجو پا به بازی‌های آسیایی می‌گذاریم.
 
وی اظهار کرد: در مسابقات گذشته اصلا به تیم‌ها نگاه کارشناسی نبود و بحران اقتصادی داشتیم اما خدا رو شکر آرامش به ورزش برگشته است و ما می‌توانیم با آرامش در سال 93 به موفقیت برسیم و مدال بیاوریم اما نمی‌توانم بگویم چند تا مدال می‌آوریم.
 
وی تصریح کرد: ما از 17 فروردین اردو خود را شروع کردیم و برای این مسابقات 9 مرحله برنامه‌ریزی کردیم و پنج‌شنبه گذشته با تیم شان دونگ چین بازی تدارکاتی داشتیم که هفتمین مرحله از اردوی ما به شمار می‌رفت، دو مرحله دیگر باقی مانده است و ما تا آخرین لحظه اعزام به اینچئون تمام برنامه‌های خود را بدون جابه‌جایی انجام می‌دهیم.
 
**به سفر زیارتی می‌رویم

رئیس فدراسیون ووشو ورزش را جدا از معنویت ندانست و گفت برای تقویت روحیه رزمی‌کاران ووشو سفر معنوی داریم که بعد از اردو کیش سفر یک روزه به مشهد مقدس خواهیم داشت.
 
**تجربیات 8 سال گذشته را پیاده می‌کنیم

علی‌نژاد اظهار کرد: سال 89 را نمی‌توانیم با 92 مقایسه کنیم. سال 89 امکانات نداشتیم اما الان امکانات خوبی از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما داده شده است و بهترین مربیان را در کنار بازیکنان خود داشتیم که حتی با مربیان برتر چینی برابری می‌کنند در اختیار تیم ملی بود و یک مربی خوب به بانوان به نام پانک داریم.
 
وی بیان کرد: کمیته ملی المپیک فدراسیون به ما خیلی کمک کردند و ما هر کمکی از دستمان بر بیاید برای مدال‌آوری در اینچئون انجام می‌دهیم.
 
**وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری تنگاتنگی با فدراسیون ووشو داشتند

از گودرزی وزیر ورزش، سجادی معاونت وزارت ورزش و هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که با فدارسیون همکاری داشتند و یار و یاور ما بودند و در برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم به بهترین وجه از لحاظ مالی به ما کمک کردند اگرچه گاهی اوقات با تأخیر بود اما بهترین شرایط را برای ما تدارک دیدند.
 
**مسابقات آسیایی بهتر از مسابقات جهانی است

مسابقات جهانی در مجموع 40 مدال دارد ولی مسابقات آسیایی 15 مدال. به دلیل اینکه تمام کشورهای قدرتمند در ورزش و ووشو از آسیا هستند مدال‌آوری در آسیا خیلی سخت‌تر است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رسانه ، تیم ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار