معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جامعه بسیجیان به‌ويژه اساتید بسیجی کشور باید در مقابله با جنگ نرم پیشرو بوده با افزایش آمادگی خود در این زمینه در جهت حفظ ایران اسلامی از خطرات موجود بکوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين میرمجید قریشی در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مشهددر گفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: بسیج اساتید، یکی از مجموعه‌های فعال و پیشرو علمي کشور محسوب می‌شود و پیگیری شعار سال را یکی از وظایف اصلی خود می داند .

وی با اشاره به عوامل موثر در حوزه تمدن‌سازی گفت: نقش رهبری، توانمندسازی مردم، فرهنگ، قدرت اقتصادی و آگاهی یک ملت از جمله عوامل موثر در تمدن‌سازی برای یک جامعه است و در صورت تحقق این شاخص‌ها می توان شاهد بروز تمدنی غنی براي یک ملت بود.

قریشی تاکید کرد: انقلاب اسلامي مردم ایران توانست کشور را از زيرسلطه استکبار خارج کرده و به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برساند و به‌یقین در این رشد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نخبگان دانشگاهی نقش موثری داشته و پیش‌قراولان این حرکت محسوب می‌شوند.

معاون نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي كشور با بیان اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند بدون اقتصاد و فرهنگ به پیشرفت برسد اظهار داشت : قرآن کریم نیز تاکید می‌کند که انسان‌ها باید به توانمندی خود متکی باشند و ما به‌عنوان ملتی انقلابی باید فرهنگ خود را از آسیب‌های موجود در امان نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج اساتید در حوزه گفتمان‌سازی و تبیین شعار سال به خوبی ایفای نقش کرده است، افزود: از اساتید بسیجی خواستارم تا به عنوان نخبگان جامعه با روشنگری در مقابل جریان تكفيري و وهابیت ایستادگی کنند.

گفتني است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور،باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»،روزهاي سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: بسیج ، اساتید ، نهاد ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.