معاون وزیر خارجه ایران از همکاری نزدیک موساد با تروریست‌ها در سوریه خبر داد.

به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "حسین امیرعبداللهیان"، معاون "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با هفته نامه آلمانی "اشپیگل"، در پاسخ به این پرسشی در خصوص نقش ایران در سوریه گفت: ما به بشار اسد و ارتش وی مشاوره می دهیم تا بتوانند از خود علیه حملات تروریستی دفاع کنند.

وی در ادامه این گفتگو،  کشته شدن افراد بسیاری در سوریه را نتیجه اقدامات تروریست های چند ملیتی در سوریه دانسته .

وی در بخش دیگری ازسخنانش بار دیگر گروه های تروریستی در سوریه را مسئول کشتار انسان ها دانسته و خاطر نشان کرد که اگر زمانی یک دادگاه بین المللی درباره این جنگ بخواهد به حق سخن بگوید باید خیلی افراد دیگر هم روی نیمکت اتهام بنشینند. ما فراموش نمی کنیم که "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای سعودی وی شاهزاده سعود الفیصل و همچنین برخی کشورها در و خارج از منطقه درباره تحویل سلاح به سوریه سخن گفته اند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت که بسیاری کشورها و سازمان های اطلاعاتی بالعث فعال شدن تروریست ها در این کشور شدند.. آن ها فکر می کنند که با این گروه های تروریستی می توانند  دولت سوریه را شکست دهند و سپس به راحتی با این تروریست ها مبارزه کنند. اما آن ها در محاسبات خود اشتباه کرده اند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که این یک طرح پیچیده برای ایجاد نظم جدید در منطقه است و قطر و عربستان در انتها ،خود هدف این گروه های تروریستی قرار خواهند گرفت.

این مقام وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کسی می خواهد از گسترش یک شبکه تروریستی در منطقه حمایت کند گفت: یک همکاری تنگاتنگی با سازمان های اطلاعاتی مانند موساد و این گروه های تروریستی وجود دارد. آن ها می خواهند رئیس جمهوری فعلی سوریه و عراق را ساقط کرده و یک دولتمرد که خوشایند خودشان است را سر کار آورند. چرا مثلا آمریکایی ها که یک توافقنامه همکاری های استراتژیک با عراق دارند از این کشور در مباره با تروریست های داعش حمایت نمی کنند؟

وی در بخش دیگری سخنانش از همکاری های بین ایران و عربستان سعودی برای نجات سوریه خبر داده و گفت که این گفتگوها در حال حاضر اتفاق می افتد. در مراسم شروع کار رئیس جمهوری جدید مصر در قاهره من اولین گفتگوها با معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی را انجام دادم و ما می خواهیم به زودی گفتگوهایی در سطوح سیاسی بالاتر را انجام دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار