دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: 24 ساعته شدن گمرک بیله‌سوار به همراه راه‌اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان از دستاوردهای ارزشمند سفر هیئت ایرانی به آذربایجان بود.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقدامات کارگشای دولتیازدهم در تقویت روابط و پیوند با کشورهای مختلف به ویژه همسایه با همراهی یک هیئت اقتصادی گسترده از سطح ملی و استان اردبیل سفرمان را به شهر باکو انجام دادیم که در این سفر موفق به دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان شدیم تا با توافق و پیگیری‌های منسجم بتوانیم موانع پیش روی روابط ایران و آذربایجان را برطرف کنیم.

وی گفت: در این سفر علاوه بر تلاش و کمک برای توسعه تعاملات و مراودات بازرگانی و تجاری و به حداقل رساندن نارسایی‌های گمرکی مجوز لازم برای فعالیت 24 ساعته گمرک بیله‌سوار صادر شد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان گفت:‌ همچنین مجوز احداث پل و راه‌اندازی گمرک اصلاندوز با رایزنی‌های انجام شده با طرف آذری انجام و در تأمین آب شهرهای مرزی استان اردبیل از کشور آذربایجان برخی توافقات اولیه و رایزنی‌ها به انجام رسید.

پیرمؤذن از توسعه راه آهن آذربایجانـ آستارا به سمت قزوین به عنوان یکی از پیشنهادات و دستور کارهای اصلی خبر داد و افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا در قالب توافقات انجام شده و به انجام رساندن آنها در آینده نزدیک زمینه سفر دکتر روحانی را به کشور آذربایجان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان به یقین برکات و ثمرات مثبتی را به همراه دارد و می‌تواند گشایشی در تقویت روابط دو کشور باشد که به جد از سوی مسئولان استان این امر مورد پیگیری قرار گرفته تا زمینه این اقدام مؤثر، مثبت و سازنده به انجام برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، گمرک ، بیله ، سوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.