جان کری: واشنگتن آماده بررسی کمک‌های بيشتر به عراق است

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد آمریکا برای بررسی کمک‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی اضافی به عراق آمادگی دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد:"جان کری"وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در نشستی خبری تاکید کرد آمریکا برای بررسی کمک های اقتصادی، سیاسی و امنیتی اضافی به عراق آمادگی دارد.

 وزیر امور خارجه آمریکا  اعلام کرد مقامات عراقی با برداشتن گام‌هایی در جهت نشان دادن عزم خود ، باید بار دیگر اعتماد شهروندان خود را جلب کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود عراق با  انتخاب "حیدر العبادی" به عنوان نخست وزیر جدید " گام های اطمینان بخشی " برداشته است.

کری تاکید کرد باید دولت وفاق ملی در عراق با مشارکت همه طیف‌های این کشور تشکیل شود. 

جان کری گفت : " ما از حیدر العبادی می خواهیم هر چه سریعتر کابینه جدیدی تشکیل دهد و آمریکا آماده است از دولت جدید و فراگیر عراق به ویژه در جنگ با شبه نظامیان داعش حمایت کند. "

وزیر امور خارجه آمریکا احتمال اعزام نیرو را به عراق رد کرد و افزود : " جنگ با شبه نظامیان داعش، جنگی است که عراقی ها باید به خاطر عراق به آن ملحق شوند."


وی در بخشی دیگر از سخنانش ابراز امیدواری کرد جامعه بین المللی بتواند راهی به منظور همکاری روسیه و اوکراین با هدف تسهیل تحقیقات رسمی درباره هواپیمای ساقط شده مالزیایی در شرق اوکراین بیابد.

جان کری گفت در حالی که آمریکا شک ندارد هواپیمای مالزیایی توسط جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین ساقط شده است اما به منظور قانونی کردن " گام هایی که باید در این زمینه برداشته شود "، تحقیقات کاملی لازم است.

وزیر امور خارجه آمریکا:" امیدواریم طی روزها و هفته های آتی بتوانیم راهی به منظور همکاری پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین با روسیه بیابیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار