مسئول ارشد امور برنامه‌ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: مساعدت‌های معیشتی اتباع باید هزینه‌های سلامت و آموزش آنان را نیز شامل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هدی جابریان در بازدید دیپلمات‌های مقیم ایران از مرکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در مشهد افزود: این خدمات باید در راستای همه کمک هایی باشد که در حوزه سلامت و آموزش به پناهندگان ارائه می‌ دهد.

وی گفت: کمیساریای سازمان ملل متحد در مساعدت به معیشت پناهندگان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و در سال 2008 بر اساس حوزه‌هایی که اتباع ، مایل به فعالیت در آنها بودند مانند فنی و حرفه‌ای ، دوره‌های آموزشی برگزار کرد و نقش مؤثر آن نیز در زمینه نیاز کار در ایران و افغانستان مشاهده شد.

مسئول ارشد امور برنامه‌ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزود: براساس سنجش نیازمندی‌های موجود ، این دوره‌های فنی و حرفه‌ای باید به گونه‌ای برگزار شود که پناهندگان بتوانند پس از بازگشت از آموزه‌های خود بهره‌مند شوند و از آموزه‌های خود برای درآمدزایی استفاده کنند که این آموزش ها بازگشتی پایدار را منجر شود.

هدی جابریان گفت: یکی از حوزه‌های کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، انتخاب سرپرست خانوار است که پس از گذراندن این دوره‌ها امکانات کار در منزل به آنها داده می‌شود تا بهبود معیشت پناهندگان را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی هم گفت: حدود چهارسال است که مهارت‌آموزی به اتباع افغان با همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در خراسان رضوی و مدیریت اداره امور اتباع و مهاجران خارجی و اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان انجام می‌شود و در این زمینه بر آموزش برخی از حرفه‌ها با فرایند مناسب به اتباع و مهارت‌آموزی به آنان توافق شده است.

خواب‌نما افزود: در مجموع در این سالها به هزار و 226 نفر تبعه خارجی آموزش‌های لازم داده شده است.

انتهای پیام//ز

برچسب ها: درمان ، سلامت ، پناهندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.