مدیر گمرک کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک میلیون و694هزار و 952دلار کالا از این استان در چهار ماهه گذشته امسال صادر شد.

بهنام احمدی،در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: در این مدت یک هزار و520 تن کالا به از این استان به کشورهای عراق، آلمان و انگلیس صادر شد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بیشتر صادرات این استان از جمله سیمان به مقصد کشور عراق انجام می گرفت، تصریح کرد: به دلیل وضعیت کشور عراق میزان صادرات این استان ار لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 413درصد و ارزش ریالی 27درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرگمرک کهگیلویه وبویراحمد سیمان، پودر عصاره شیرین بیان و دوغ را مهمترین کالاهای صادراتی استان اعلام کرد و گفت: پایین بودن میزان صادرات در حالی است که کهگیلویه وبویراحمد از ظرفیت های اقتصادی بالایی برای صادرات برخوردار است.

احمدی غفلت تجار و بازرگانان از توانمندی ها و کالاهای صادراتی کهگیلویه وبویراحمد را یاد آورشد و افزود: گمرک استان آماده استقبال از تجار و بازرگان برای صدور اقلام صادراتی این استان در بخش کشاورزی، صنعت و صنایع دستی است.

کهگیلویه وبویراحمد با ویژگی های خاص جغرافیایی، نزدیکی به بنادر جنوبی، قطب تولیدی خوبی برای برخی محصولات باغی، لبنی، صنایع دستی، فرش و عسل است که متاسفانه این بخش های مهم پرتولید از سبد صادراتی مغفول مانده است./ز
برچسب ها: کالا ، صادرات ، عصاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.