مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اعلام خبر فوق، آموزش محیط زیست را بستر حفاظت از سرمایه های زیستی استان عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ازحفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، در راستای تعامل بین بخشی و آشنایی هرچه بیشتر فرزندان پرسنل نیروی انتظامی استان، برنامه دو روزه آشنایی با محیط زیست و تنوع زیستی در موزه تاریخ طبیعی استان، واقع در حاشیه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد برگزار شد.  
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت پذیرش و یادگیری در کودکان و نوجوانان و آشنایی بهتر آنان با مفهوم محیط زیست گفت: تغییر رفتار در بزرگسالان نیازمند صرف هزینه و وقت بسیار زیادتری نسبت به کودکان و نوجوانان است، بنابراین می توان با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این گروه های سنی، نسل آینده را پاسدار طبیعت و نگهبان مواهب الهی تربیت نمود.

شهرام احمدی با اشاره به رویکرد اداره کل در همکاری مستمر با سایر دستگاه های آموزشی و فرهنگی مانند آموزش و پرورش و .... در برگزاری برنامه های مشترک گفت: اعزام کارشناسان محیط زیست به مدارس و مهدهای کودک؛ بازدید از موزه تاریخ طبیعی، ایجاد غرفه های آموزشی در نمایشگاه ها، تهیه و توزیع لوح های فشرده سرگرمی و آموزشی محیط زیست برای کودکان و حمایت از اقدامات برنامه های نمادین سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی از جمله اقداماتی است که بطور مستمر اجرا خواهد شد. 

احمدی از دست اندرکاران آموزش و فرهنگ سازی در بین کودکان و نوجوانان استان خواست تا با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست، آینده سازان این مرز و بوم را با مفاهیم محیط زیست بیشتر آشنا کرده و برای تجسم بیشتر جاذبه های محیط زیست، طبیعت گردی را در برنامه های آموزشی و تفرجی خود لحاظ نمایند.

برچسب ها: اموزش ، حفاظت ، اشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار