13 ستاد توسعه فناوری در زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست مجموعه در حال فعالیت هستند.

سپهر قاضی نوری رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ستاد توسعه فناوری به منظور حمایت ویژه از توسعه فناوری‌های خاص در کشور ایجاد شده است چنانچه نمونه‌های موفق در این زمینه که از گذشته نیز سابقه کاری مناسبی دارند همچون ستاد نا‌نو  وجود دارد.

وی افزود: با توجه به موقعیت‌هایی که از ستاد‌هایی مانند نا‌نو حاصل شد تعداد دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف تعریف و گسترش پیدا کرد و در حال حاضر بالغ بر 13 ستاد توسعه فناوری در زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند. 

قاضی نوری تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به تشکیل ستادی به نام ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز از مجموعه 13 ستاد موجود نموده تا در این حوزه یکپارچگی‌های لازم برای توسعه و تجاری سازی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز صورت پذیرد. 

قاضی نوری تصریح کرد: شورای ستاد متشکل از چندین شخصیت حقوقی و حقیقی است و اعضای آن ارگان‌هایی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان هنر، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران هستند. 

وی به اهداف کلی ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: تجاری سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسعه فناوری و بکارگیری علوم و متون روز دنیا و در حوزه فرهنگ و هنر به منظور افزایش بهره‌وری و تولید بهینه‌سازی مصرف انرژی و اقتصادی تر کردن فعالیت‌ها، توسعه بازار و افزایش صادرات محصولات فرهنگی و هنری، استاندارد سازی محصولات، توسعه بر‌ندینگ محصولات فرهنگی و هنری و شکل دهی به مدل کسب و کار اقتصادی برای خدمات و محصولات نرم و هویت‌ساز از جمله اهداف کلی ستاد است.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار