دور هشتم چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با حضور تیم های مردان و بانوان ایران در شهر ترومسو نروژ برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج و برنامه تیم های ایران به شرح زیر است:

** مردان :
* دور هفتم :

ایران 1 - 3 ویتنام
در این دیدار احسان قائم مقامی استاد بزرگ ایران برابر استاد بزرگ لی کوانگ لیم مغلوب شد و
الشن مرادی دیگر استاد بزرگ کشورمان نتیجه را به استاد بزرگ نگوین انگوک ترونگ واگذار کرد. پویا ایدنی استاد بین المللی ایران برابر استاد بین المللی نگوین وان هوی به برتری رسید و استاد بزرگ اصغر گلی زاده برابر استاد بین المللی نگوین هوین مینه مغلوب شد.استاد بزرگ همایون توفیقی در این بازی استراحت کرد.

تیم ایران پیش از این 4 - 0 هندوراس و 2.5 - 1.5 اسلوونی و لیتوانی و 3.5 - 0.5 سودان را برده بود و 1.5 - 2.5 مغلوب چک ، 1 - 3 مغلوب هلند شد و برابر اتریش 2 - 2 مساوی کرد.

تیم مردان ایران امروز در دور نهم با تیم جمهوری ایرلند روبرو می شود.

در جدول این بخش تیم چین با 14 امتیاز به صدر جدول بازگشت و تیم های 13 امتیازی فرانسه و اوکراین دوم و سوم هستند.تیم ایران با 9 امتیاز و پوئن شکنی کمتر به رده 58 نزول کرد.
** زنان :
* دور هشتم :

ایران 1.5 - 2.5 ویتنام
در این دیدار آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ زنان برابر نگوین تی مای هونگ استاد بین المللی با تساوی متوقف شد ، سارا سادات خادم الشریعه استاد بزرگ زنان برابر هوآنگ تی بائو استاد بزرگ زنان مساوی کرد.غزل حکیمی فرد استاد بین المللی زنان از لونگ فونگ هانه شکست خورد و مینو عسگری زاده استاد فیده زنان برابر فام له تائو استاد بین المللی مساوی کرد.میترا حجازی پور استاد بین المللی نیز استراحت کرد.

تیم بانوان ایران پیش از این 4 - 0 جامائیکا ، مقدونیه و بوسنی و هرزگوین و 3.5 - 0.5 اسلواکی
را مغلوب کرد و 1.5 - 2.5 از مجارستان شکست خورد و با یونان و اندونزی 2 - 2 مساوی کرد. تیم بانوان ایران امروز در دور نهم به مصاف تیم قزاقستان می رود.

در جدول بخش زنان تیم روسیه با 16 امتیاز در صدر تثبیت شد و تیم های چین با 14 و فرانسه با 13 امتیاز و پوئن شکنی بهتر دوم و سوم هستند.تیم ایران نیز با 10 امتیاز و پوئن شکنی بهتر به رده 26 نزول کرد.

المپیاد جهانی شطرنج در 11 دور و به روش سوئیسی برگزار می شود و در بخش مردان 150 تیم از 148 کشور حضور دارند.کشور میزبان با 3 تیم در این رقابت ها شرکت کرده است.در بخش زنان نیز 136 تیم از 134 کشور شرکت کرده اند که به مانند رقابت های مردان ، نروژی ها با 3 تیم حاضر هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار