امین‌زاده در حاشیه بازدید از دانشکده اصول دین شعبه تهران؛

2 واحد دروس حقوقی به رشته‌های دانشگاهی گنجانده می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور از پیشنهاد این معاونت به آموزش عالی و وزارت فرهنگ برای گنجاندن 2 واحد درسی حقوقی به رشته‌های دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت  باشگاه خبرنگاران، الهام امین‌زاده در حاشیه بازدید از دانشکده اصول دین شعبه تهران از پیشنهاد گنجاندن 2 واحد درسی حقوق، به رشته‌های دانشگاهی به آموزش عالی و وزارت فرهنگ خبر داد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور ما عدم اطلاع مردم از حقوق خودشان است و این جهل به قانون و حقوق خودشان، مردم را با اشکالاتی مواجه کرده است به طوری که پرونده‌های زیادی به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

امین‌زاده خطاب به رئیس دانشکده اصول دین شعبه تهران گفت: ما از شما درخواست داریم در صورت امکان به دانش‌آموخته‌های خودتان یک الی 2 واحد آموزش حقوقی ارائه کنید.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: درصددیم به آموزش عالی و وزارت فرهنگ پیشنهاد بدهیم تا در هر رشته‌ای حداقل 2 واحد دروس حقوقی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با این اقدام مردم در مقاطع اولیه کارهای حقوقی، وضعیت حقوقی خود را تشخیص می‌دهند و در مراحل بعدی با وکیل خود ارتباط برقرار می‌کنند.

امین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت یکی از کارهای ما در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تدوین این سند بود که در گزارش 100 روزه رئیس جمهور ارائه کردیم.

وی افزود: موضوعی که رئیس جمهور به آن تاکید داشتند فرمان 8 ماده‌ای امام و رساله امام سجاد(ع) و گفته های امام و رهبری در حوزه حقوق شهروندی بود.

امین‌زاده تصریح کرد: از آنجایی که می‌خواهیم سند فرادستی تولید کنیم، لذا سند حقوق شهروندی سایر کشورها را هم برسی کرده‌ایم.
 
وی گفت: سندی که ارائه شده مبتنی بر دین و اصول دین است و قطعا این سند می‌تواند بیانگر اصول دین ما باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: منتظر هستیم که این سند در حوزه اجرا الزام آور باشد.

امین‌زاده در ادامه اظهار داشت در حوزه زنان حقوقی را پیش بینی کرده‌ایم  و امیدواریم در ارائه پیشنهادات دوم از نظرات دانشکده اصول دین شعبه تهران استفاده کنیم.

وی در ابتدای این بازدید در جمع هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشکده اصول دین شعبه تهران گفت: باعث افتخار است که چنین مجموعه‌ای وجود دارد و خانم‌ها توانسته‌اند در حوزه‌های شیعه‌شناسی و اصول دین فعال باشند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای زمان امروز، بد جلوه دادن اسلام است و در این رابطه سرمایه‌گذاری‌های عظیمی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایر کشورها هم این دانشگاه شعبه ایجاد کند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: دین اسلام دین اعتدال؛ علم و مراعات حقوق بشر است و باید شناسانده شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: اگر این آموزش‌ها داده شود آموزهای تکفیری نتیجه نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ملیحه‌السادات سیدرضا، رئیس دانشکده اصول دین شعبه تهران در این نشست گفت: دانشکده اصول دین شعبه تهران در طول 17 سال عمر خود 550 نفر فارغ‌التحصیل داشته است، در حالی که امروز 560 نفر شاغل به تحصیل در 4 رشته علوم قرآن و حدیث، شیعه‌شناسی، فقه و حقوق و ابیات عرب در این دانشکده حضور دارند و این بیانگر فعالیت روبه رشد دانشکده اصول دین شعبه تهران است.

وی افزود: 2سال است که در مقطع ارشد آقایان هم جذب شده‌اند.

سیدرضا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضروت توجه به فرهنگ خاطرنشان کرد: دانشکده اصول دین شعبه تهران این توانایی را دارد تا مرکز مطالعات فرهنگی زنان را به منظور جامعه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تمجید از بنیانگذار این دانشکده اظهار داشت: مرحوم علامه عسکری از بزرگان و علمای شیعه هستند و همت والایی در تالیف کتب مربوط به بررسی تاریخ اسلام و معرفی امامان معصوم(ع) به عنوان احیاکنندگان دین اسلام داشته است.

رئیس دانشکده اصول دین شعبه تهران تصریح کرد: این دانشکده در پی تربیت مبلغان و مدافعان حریم اسلام با تاکید مقام معظم رهبری به مرحوم علامه عسکری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این دانشکده در چهار شهرستان قم، تهران، ساوه و دزفول در طول 17 سال گذشته به تربیت بانوان به عنوان ملغان دین مبادرت کرده است.

سیدرضا ادامه داد: دانشکده اصول دین شعبه تهران توانمندی ایجاد فضای تعامل اساتید علوم قرآنی در جامعه بانوان به منظور هماهنگی آنها در جهت ایجاد پشتوانه فرهنگی را دارد.

وی همچنین گفت: برای اعزام  دانشجو و ایجاد شعبه در خارج از کشور آمادگی داریم.

همچنین در این  مراسم خانم سخی‌مطلق معاون آموزشی این دانشکده تصریح کرد: برای راه‌اندازی سایر شعبات این دانشکده در شهرها و کشورهای مختلف آماده هستیم.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستانهای دزفول، قم ساوه و تهران شعبه داریم.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور عصر امروز - دوشنبه 20 مرداد ماه - از دانشکده اصول دین شعبه تهران بازدید و در جریان امور این دانشکده قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار