تفاهم‌نامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی با دانشگاه فرهنگیان به منظور همکاری‌های بین سازمانی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر امضاء شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی با دانشگاه فرهنگیان به منظور همکاری‌های بین سازمانی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر امضاء شد.

* موضوعات تفاهم‌نامه

موضوع تفاهم نامه در باب بهره گیری دانشگاه و سازمان از تجارب و ظرفیت‌ها و امکانات همدیگر جهت تربیت دانشجویانی با الگوی تربیتی ایرانی_ اسلامی است که باید حس همبستگی دینی آنان با مفاخر و میراث تاریخیشان تقویت شود.  
 
 یکی دیگر از موضوعات تفاهم نامه آماده کردن بسترهای لازم به منظور همکاری‌های فرهنگی و آموزشی در راستای شناخت بیشتر دانشجویان دانشگاه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و قابلیت‌های گردشگری ایران اسلامی است و همچنین تعامل و همکاری دوجانبه میان سازمان و دانشگاه در چارچوب اختیارات قانونی است که براساس سند چشم انداز و اسناد بالادستی در امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی برقرار شده است.  
 
* تعهدات سازمان
 
همچنین، تعهد سازمان برای همکاری‌هایی در زمینه برگزاری اردو‌ها و بازدید از مکانهای تاریخی و موزه‌ها و سایر اماکن دارای جاذبه گردشگری به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ غنی اسلامی_ ایرانی است و همچنین فراهم نمودن زمینه شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور آموزش دانشجویان علاقمند دانشگاه به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری است و تعهدات دیگری را هم سازمان در راستای این تفاهم نامه قبول کرده است.  
 
* تعهدات دانشگاه
 
به منظور شناخت و حفظ میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه تعهد کرد کانون‌ها و انجمن‌های میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه‌های پردیس و مراکز آن‌ها راه اندازی و توسعه دهد و همچنین یکی دیگر از تعهدات دانشگاه برای تامین غذا و امکانات آموزشی_ فرهنگی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کارگاه‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌ها جهت ترویج صنایع دستی و تعمیق میراث فرهنگی و گردشگری به جامعه مخاطب دانشجو و معلمان است.  
 
این تفاهم نامه در ۸ ماده و ۲ نسخه در تاریخ ۲۰. ۵. ۹۳ به امضای طرفین رسید و به مدت دو سال دارای اعتبار است.همچنین به منظور تدوین و تصویب برنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با مفاد این تفاهم‌نامه و نظارت بر اجرای آن، کمیسیون مشترکی با عضویت، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد، یک عضو هیات علمی پژوهشگاه به پیشنهاد سازمان، مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه، معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه و نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تشکیل می‌شود.

نمایندگان طرفین هر سه ماه یکبار گزارشی از پیشرفت همکاری و فعالیت‌های انجام شده  به اطلاع امضاءکنندگان تفاهم‌نامه تهیه خواهند کرد.

در این میان شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این تفاهم نامه نقطه شروع و نقشه راه است که باید غفلت‌های دوره‌های گذشته را در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جبران کند.  
 
وی در ادامه افزود: سازمان برای دانشجویان امکاناتی را فراهم کرده تا با مشکل مواجه نشوند.  
 
شیرکوند در رابطه با تفاهم نامه تاکید کرد: در این تفاهم نامه محدودیت‌ها رفع می‌شود و به ترویج و آموزش کمک می‌کند تا در پایان رضایت دانشگاه و سازمان برقرار شود.  
 
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری در خصوص ارائه امکانات به دانشگاه تصریح کرد: سازمان می‌تواند در رابطه با حوزه‌ها و سمینارهایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اسلاید و بروشور و کارشناسانی که در زمینه‌های مختلف دانش دارند را در اختیار آن‌ها بگذارند.

وی در ادامه گفت:تشکل هایی در حوزه گردشگری وجود دارند که توسط سمازمان رابطه بین دانشگاهیان و تشکل ها برقرار می شود و بسیاری از کمبود های دانشگاهیان رفع می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفاهم ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار