به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، رحمن رحیمپور اظهار کرد: عرضه محصولات خوراکی همچون چلوکباب و چلوخورش توسط کافهها و رستورانها انجام میشود و در کنار آنها مساجد و خانوادهها به پخت غذاهای چلو خورش به عنوان منبع درآمد نگاه میکنند.
وی ادامه داد: اکثرا واحدهای صنفی برای حفظ و جذب مشتری از برنج ایرانی استفاده میکنند که در حال حاضر قیمت عرضه برنج ایرانی نو 6800 تومان و کهنه آن 7500 تومان است و برخی واحدهای صنفی برای کاهش قیمتهای خود از برنج غیر ایرانی استفاده میکنند.
رییس اتحادیه چلو کباب و خورش تهران بیان کرد: قیمت و نظارت نسبت به کیفیت و سرمایهگذاری در واحد صنفی صورت میگیرد و عدم وجود نرخ مصوب به دلیل ثبات قیمت مواد اولیه است.
رحیمپور یادآور شد: 90درصد واحدهای صنفی از گوشت داخلی استفاده کرده که قیمت هر کیلو گوشت پاک کرده راسته برای پخت کباب برگ کیلویی 60هزار تومان ، راسته مخلوط برای پخت کباب کوبیده 40 هزار تومان و گوشت خورشتی ران و سردست کیلویی 40 هزار تومان است.
او با بیان که وجود واحدهای بدون پروانه کسب معضل این صنف به حساب میآید گفت: به طور میانگین برای خرید چلو کباب کوبیده 10هزار تومان،چلو کباب برگ 25 هزار تومان و چلو کباب جوجه 300 گرمی 12 هزار تومان هزینه صرف شود.
وی در پایان تاکید کرد:خانوادهها در منازل و 20 درصد مساجد به بهانه جبران هزینه به پخت غذا روی آوردهاند که این موضوع خلاف قانون نظام صنفی و رسالت اصلی مساجد است.
انتهای پیام/
منبع:تسنیم