خبرگزاری آلمانی "بیلد" که در جنگ غزه حامی صهیونیست‌ها بوده، نسبت به گسترش موج ضدّصهیونیستی در شبکه اجتماعی فیسبوک ابراز نگرانی کرد. سخنگوی فیسبوک گفت پیج‌های ضدِاسرائیلی که به تازگی گسترش یافته‌اند به زودی حذف خواهند شد.

به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاری آلمانی "بیلد" در این مقاله نوشت: از ابتدای ژوئیه 2014 جنگ خونینی میان اسرائیل و فلسطین درگرفته است که طی آن صدها نفر کشته شدند.

از زمان آغاز بحران، در شبکه اینترنت ده‌ها صفحه فیسبوک تشکیل شده که همگی یک جهت را دنبال می‌کنند و آن چیزی جز نفرت و خشم از اسرائیلی‌ها نیست. گردانندگان و اعضاء این صفحات آشکارا شعار "مرگ بر دولت اسرائیل" و "مرگ بر صهیونیسم" را سر می‌دهند.



خبرنگار بیلد که نسبت به افزایش این گونه صفحات گله‌مند بود، به سراغ سخنگوی فیسبوک رفت و پرسید: «چرا "مارک زوکربرگ" این صفحات را حذف نمی‌کند؟» وی در پاسخ اظهار داشت:

«احساس امنیت کاربران برای ما مهم‌ترین اولویت است ولی درحقیقت اصل بر این است که تمام محتواهای متضاد با خطوط قرمز ما، از صفحه و عکس و کاربر گرفته تا کامنت، دیر یا زود حذف می‌شوند. هر یک از اعضاء به راحتی می‌تواند این تخطی از خط قرمزها را به ما گزارش دهد.

پس از اینکه این قبیل گزارشات به دست ما رسید، یک تیم آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و اقدامات مناسب صورت می‌پذیرد. البته ما سیستم‌های فنی پیچیده‌ای نیز طراحی کرده‌ایم که محتوای خلاف سیاست‌های فیسبوک را به طور اتوماتیک شناخته و برای حذف در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.»

سخنگوی فیسبوک در ادامه به خبرنگار بیلد اطمینان خاطر داد:

«ما در اصل جلوی فعالیت هر گروهی که ضدّ سیاست‌های ما باشد را می‌گیریم و پیج‌های ضدِاسرائیلی که به تازگی گسترش یافته‌اند به زودی حذف خواهند شد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اسرائیل نابود را می کنیم
آخرین اخبار