رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به وقوع سرمازدگی در اوایل سال در باغات مشگین‌شهر، خلخال و کوثر دولت 44 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره را در اختیار باغداران استان اردبیل قرار داده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی افزود: در کنار پرداخت این تسهیلات کم بهره استمهال بدهی بانکی باغداران و کشاورزان این استان نیز به مدت سه سال انجام شده به طوری که فعالان این بخش می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی نسبت به استمهال بدهی خود اقدام کنند.

وی برخورداری از مزایا و تسهیلات اختصاص یافته به باغداران را مستلزم پوشش بیمه‌ای آنها از طریق صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد و گفت: باغدارانی که محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده‌اند می‌توانند از این دو تسهیلات استفاده کنند تا بخشی از خسارت وارده به آنها در سال جاری جبران شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز در بخش کشاورزی و در مرحله اول برای این استان 22 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده که این تسهیلات به صورت ویژه به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

سروی نرخ بانکی پرداخت این تسهیلات را در مناطق محروم 11 درصد و مناطق برخوردار را 15 درصد اعلام کرد و گفت: زارعان و کشاورزان فعال در مناطق محروم تا 300 میلیون تومان و مناطق برخوردار تا 500 میلیون تومان می‌توانند برای اجرای این طرح‌ها از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

وی از اختصاص 100 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش با عاملیت بانک‌های مختلف برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی با بهره‌وری بالا در بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: 28 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات کمک فنی و اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته که با اولویت برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برای شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد که زارعان آن نیاز به خرید تراکتور سبک و ادوات دنباله‌دار دارند با در نظر گرفتن مساحت اراضی کشاورزی دیم و آبی تسهیلات پرداخت می‌شود اما برای خرید تراکتورهای سنگین هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

سروی از اختصاص 44 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات کم بهره برای جبران بخشی از خسارت سرمازدگی باغات و استمهال بدهی بانکی کشاورزان استان بر اثر سرمازدگی و خشکسالی خبر داد و گفت: امیدواریم کشاورزان از این تسهیلات و مزایای برقرار شده استفاده کنند.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات فنی و اعتباری برای توسعه طرح‌های تکمیلی و تبدیلی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: 57 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز دولت برای این استان در توسعه شبکه آبیاری نظیر خلیل‌لو، خداآفرین، قره سو ... و همچین شبکه‌های آبیاری مدرن اختصاص داده شده که کشاورزان می‌توانند با دریافت سه تا پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نسبت به مدرن‌سازی سیستم آبیاری مزارع خود اقدام کنند.

سروری گفت: در مجموع برای استان اردبیل 95 میلیارد تومان اعتبار دولتی مصوب شده که با همت و تلاش مسئولان استانی سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک حرکت موثر و کارآمد را در توسعه بخش کشاورزی انجام دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.