فرماندار تهران گفت:در دنیای امروزی که هزاران سایت و رسانه فعال در زمینه ازبین بردن عقاید وارزش های مافعالیت می‌کنند،شبی در کهکشان‌ها ارزش ها را با پوست و خون نسل جوان عجین می‌کند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  اظهارداشت: جلوه های هنری نمایش شبی در کهکشان در نوع خود کارکم نظیری بود، فکر و روش کارگردانی این برنامه بزرگ بسیار خوب و قابل تقدیر بود.
 
وی ادامه داد: از آنجا که انسان موجود فراموشکاری است و به هر طریق ممکن باید مواردی که شاید انسان به دلیل گذشت زمان از آن غافل شود با روشهای مختلف به او تذکر و برایش یادآوری شود.
 
فرماندار تهران  افزود: بهترین تذکری که به انسان داده می شود تذکر غیر مستقیم است و بهترین تذکر غیر مستقیم نمایش است. زنده بودن نمایش تاثیرات خوبی بر همه انسان ها دارد و کار نمایش شبی در کهکشان ها خیلی متفاوت تر از آن است که در تلویزیون و سینما شاهد آن هستیم چراکه در این نمایش علاوه بر زنده بودن اجرا مخاطب نیز در وسط صحنه نمایش قرار می گیرد.
 
فرهادی گفت: شبی در کهکشان ها با نمایش تاریخ آدم و دیگر پیامبران و تاریخ اسلام و انقلاب را به تصویر کشید. ارزش های اسلام و انقلاب و نیز ارزش های دفاع مقدس باید به هر شیوه ای که امکان تاثیرگذاری آن روی مردم و بویژه نسل جوان زیاد باشد حفظ و نشر داده شود. امکانات پشتیبانی فراوانی هم به کار گرفته شد و قطعا پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی توانست برای خلق این جلوه ها موثر باشد.  
 
وی اظهار کرد: کارهای ارزشی را باید انقدر برای نسل جوان و نوجوان خود با شیوه همین کار ارزشمند شبی در کهکشان ها تکرار کنیم که ماندگاری این ارزش ها با خون و پوست نسل جوان ما عجین شود و جای خالی باقی نماند بویژه در دنیای امروزی که هزاران سایت و رسانه فعال در زمینه از بین بردن عقاید و ارزش های ما درحال فعالیت هستند و با نام آزادی ، دموکراسی و حقوق بشر ملعبه دست ابرقدرتهای فاسد دنیا قرار گرفته اند.
 
فرماندار تهران ادامه داد: در زمانه ای که یک سرباز صهیونیست کشتن 13 کودک را برای خود ارزش میداند کار مسئولین ما در مقابله با این ارزش های سخیف و جنایتکارانه بسیار سخت و همراه با مشقت های فراوان است.
 
فرهادی اظهار داشت: دشمن برای لحظات زندگی جوانان و نوجوانان ما برنامه ریزی کرده و اگر اوقات فراغت جامعه جوان خود را با این کارهای ارزشی پر نکنیم قطعا در جبهه جنگ نرم عقب خواهیم ماند. اگر امکان آن باشد که در نقاط مختلف تهران این کار به نمایش گذاشته شود شبی در کهکشان ها می تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد و در وضعیت موجود این اثر فاخر در همه شهرستانها قابل نمایش است و اثری که با کمترین نقص به اجرا درآمد و تا آنجا که من دیدم 3هزار مخاطب این نمایش بزرگ ترکیبی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بودند می توان گفت که شبی در کهکشان ها ظرفیت آن را دارد که در تمامی مراکز شهرستان های تهران و کل کشور تقریبا در 500 شهرستان به نمایش دربیاید و عمق اثر بخشی خود را بیشتر نمایان کند.
 
معاون استاندار تهران همچنین گفت: دولت آمادگی این را دارد که توان خود را به یاری این مجموعه تاثیرگذار بیاورد و البته همه شهرداری های کشور اعتبارات فرهنگی خوبی در اختیار دارند و حوزه هنری و سازمان تبلیغات و حتی اعتبارات بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس می تواند پای کار بیاید و این نمایش بزرگ به نحو احسن برای مردم ایران نمایش داده شود. ما نیز آمادگی داریم جلسات هماهنگی بین دستگاه های مختلف را برای حمایت از تداوم این نمایش بزرگ و اثرگذار به عهده بگیریم.
 
فرهادی با اشاره به تلاش های شبانه روزی حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: البته انتظار هم می رفت که شهرداری تهران با مدیریت خود و رویکرد جدیدی که در پیش گرفته است با ورود مناسب به این گونه کارهای فاخر فرهنگی و هنری اثربخشی خود در زمینه های فرهنگی اجتماعی را نیز بیش از پیش نمود ببخشد و این مسئولیت پذیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قابل تقدیر است.
 
وی ضمن تاکید بر اثر بخشی این مجموعه افزود: اگر این نمایش بزرگ ترکیبی در ماه های ابتدایی آغاز سال تحصیلی مدارس هم ادامه داشته باشد می توان با اعزام دانش آموزان و تحت برنامه ریزی های مناسب امکان بهره مند شدن قشر نوجوان و جوان از این تکرار تاریخی هنرمندانه را فراهم آورد.
 
فرماندار تهران در پایان با اشاره به صحنه های تاثیرگذار این نمایش خاطر نشان کرد: همه صحنه های این نمایش اثرات خوبی را در مخاطب داشت اما آنچه من را بیشتر منقلب کرد صحنه ضربت خوردن حضرت علی(ع) و نیز صحنه عاشورا بود که روح همه شیعیان عالم از کربلا تاکنون محزون از این مصیبت اعظم بوده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کهکشان ، سینما ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار