مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از آبیاری فضای سبز محوطه برج میلاد با تصفیه پساب کانال مسیل چمران خبر داد.

علی‌محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهداف طرح تصفیه خانه برج میلاد، گفت: پایین آمدن سفره های آبهای زیرزمینی و کاهش بارندگی از بزرگترین معضلات مدیریت شهری در تامین نیاز آبی فضای سبز شهری است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری تهران با انجام مطالعات جامع نسبت به تعیین نیاز آبی خود با استفاده از قنوات، آبهای سطحی و پساب فاضلاب شهری اقدام نمود.

وی تصریح کرد: کمبود منابع آبی و وسعت فضای سبز محوطه برج میلاد و وجود مسیل چمران در حاشیه پروژه، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران را بر آن داشت تا با تصفیه پساب موجود در این مسیل نسبت به بهره‌برداری از آن به منظور آبیاری فضای سبز محوطه برج میلاد اقدام نماید.

وی یادآور شد: در این طرح با آبگیری از کانال موجود (مسیل چمران) و انتقال آن به تصفیه‌خانه و سرانجام پمپاژ، آب به محل مخزن ذخیره 2500 متر مکعبی انتقال خواهد یافت.

مختاری عنوان کرد: در شرایط موجود کانال بتنی آب چمران با عرض 6 متر که وظیفه جمع‌آوری و هدایت پساب و آبهای سطحی و نیز سیلاب بالاست را بر عهده دارد، در ضلع شرقی و پایین دست محل پیشنهادی تصفیه‌خانه واقع شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه با اشاره به مشخصات عمومی پروژه اظهار داشت: احداث آبگیر و ایستگاه پمپاژ آب خام به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه، اجرای عملیات لوله گذاری ( در مجاورت کانال موجود ) تا مخزن 2500 متر مکعبی، احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ آب تصفیه در مسیر خط انتقال آب بعد از تصفیه‌خانه است.

مختاری همچنین در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه در فروردین سال 93 به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبیاری ، فضای سبز ، پساب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار