جامعه بین الملل که از دفاع از حقوق بشر دم می زند، در حالیکه مسیحیان عراق در معرض بزرگترین مهاجرت اجباری از وطن خود قرار دارند چه اقدامی انجام داده است؟ اکتفاء شورای امنیت به محکوم کردن و ابراز نگرانی، چه مفهومی دارد؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ در حالیکه خطر فراگیر می شود و تروریسم گسترش می یابد و زنگ های هشدار، یکی پس از دیگری به صدا در می آید، نگرانی ها، تنها در سطح انتشار مقالات و اظهارات باقی مانده و راه حل ها تنها بر روی کاغذ، ارائه می شود...جامعه غرب و شورای امنیت، متوجه این خطر که مدت هاست از آن صحبت می شود، هستند. 

جامعه بین الملل که به تظاهر از حقوق بشر دم می زند، در حالیکه مسیحیان عراق در معرض بزرگترین مهاجرت اجباری از وطن خود قرار دارند و در حالیکه ضربه ی سنگینی بر اقلیت های مختلف شرق که در آبادانی و همزیستی در این منطقه سهم دارد، وارد می گردد، چه اقدامی انجام داده است؟  اکتفاء شورای امنیت به محکوم کردن و ابراز نگرانی، چه مفهومی دارد؟ چگونه می توان با این غده سرطانی بدخیم که پیکره این منطقه و به زودی پیکره ی مناطق دیگر را خرد می کند و چنگال خود را تا عمق مفاصل برخی ملت ها فرو برده، مقابله کرد؟ و هزاران سوال دیگر...

 این ابراز نگرانی ها، ظاهرا منطقی به نظر می رسد، ولی جهان غرب، بدون هیچگونه اقدامی، تنها از آن صحبت می کند و عمل را به داعش واگذارده تا پرچمش را از سوریه به عراق، لبنان، اردن، لیبی، تونس و... بگستراند، به گونه ای که منطقه، شاهد خشن ترین و بزرگترین حضور داعش تروریست است که اخبار جنایت هایش، تمام رسانه ها را فرا گرفته است... هر روز به بهانه ی پاکسازی نژادی و طائفه ای و به خاطر برپایی امارت تروریستی خود، در هر جایی که امکان داشته باشد، جنایت می‌کند.               
   
سوال: آیا دعوت فرانسه برای برگزاری جلسه ی اضطراری شورای امنیت، اقدامی ظاهری، پس از شنیدن صدای معترضان فرانسوی که برای اولین بار اعلام کردند، اولاند با اسرائیل همدست است و از او خواستند تا تغییری اساسی در سیاست فرانسه و دولت های غربی در برخورد با این رژیم، به اعتبار آنکه دولتی تروریست است، روی دهد، صورت گرفته؟ و یا اینکه محبوبیت اولاند مانند اوباما، نزد مردم کاهش یافته و این اقدام برای آرام کردن اوضاع صورت گرفته است؟

شورای امنیت، باید اقدامات عملی و الزام آوری را، بویژه در مقابل ترویسم اسرائیل علیه غزه و ترویسم داعش در سوریه، عراق، لبنان و...اتخاذ می کرد؛ آن هم در زمانی که وزارت خارجه ی سوریه، با صدور بیانیه بر لزوم کمک، حمایت و پشتیبانی از ارتش لبنان در جنگ خود با تروریسم تکفیری و افراطی، تاکید کرد؛ همانطور که خود سوریه نیز با چنین تروریسمی درگیر است.

چه کمکی از جانب دولت هایی که به حمایت از تروریسم معروف شده اند، جز سرپوش نهادن بر تروریسم خود، صورت گرفته است؟ البته این طرح صهیونیستی-آمریکایی که منطقه را فراگرفته، به زودی به خودشان باز خواهد گشت و به آنها نیز، رحم نخواهد کرد.!!!



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار