جشنواره منطقه‌ای "تیژ"؛ جشنواره‌ی نشاء و جوانه زعفران

پنجاه و یكمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «تیژ» با حضور 7 استان از تاریخ 22 تا 25 شهریورماه در استان خراسان و به میزبانی تربت حیدریه برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری پنجاه و یكمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، جشنواره «تیژ»  به میزبانی تربت حیدریه و با حضور استان‌های تهران، بوشهر، گلستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
 
«جواد جعفری» سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تربت حیدریه و مدیر اجرایی این جشنواره اعلام كرد : جشنواره منطقه ای «تیژ» در سه حوزه فیلم، فیلمنامه و عكس برگزار خواهد شد ؛ دبیرخانه این دوره از در  تهران و تربت حیدریه فعال شده است.
 
از نكات جالب در برگزاری این جشنواره انتخاب نام «تیژ» برای تازه ترین جشنواره منطقه ای سینمای جوان است.
 
جواد جعفری درباره نام گذاری این جشنواره به نام «تیژ» گفت: رسم است تمام جشنواره های منطقه ای دارای یك نام وعنوان باشند و با توجه به اینكه تربت حیدریه قطب زعفران جهان است؛  ابتدا قصد داشتیم عنوان زعفرانی را انتخاب كنیم اما در نهایت عنوان تیژ انتخاب شد.
 
وی درباره معنای «تیژ» گفت: تیژ به معنای نشاء و جوانه زعفران است كه در فرهنگ عامه و فولكلور این اصطلاح مرسوم است. به نظرمن این جشنواره بستر مناسبی برای هنرمندان كشور به ویژه خراسانی و هنرمندان تربت حیدریه خواهد بود تا شاهد رشد و ارتقاء هنرمندان و هنر فیلم وعكس در این خطه باشیم .
 
جعفری در پایان افزود: این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با حمایتهای بی‌دریغ دكتر خسروی ؛ نماینده محترم مجلس و انجمن سینمای جوانان تربت حیدریه اتفاق افتاد.


انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار