روابط بین الملل فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را در مورد قوانین مرتبط با واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم‌ها صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، فیفا تصمیماتی را مبنی بر انجام اصلاحات در امور مرتبط با کارگزاران بازیکنان (FIFA Players Agents) و شخصی به نام واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم (Intermediarie) را گرفت. این قوانین جدید برای ارائه خدمات مناسب تر به بازیکنان و باشگاه‌ها در رابطه با انعقاد قراردادها و توافق‌های آنها است.

بنا بر اعلام فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا همانند سیستم کارگزاران نقل و انتقالات فیفا، سیستم ثبت اظهارنامه‌ها نیز باید در سطح فدراسیون‌ها اعمال شود که در آن مشخصات واسطه برای هر نقل و انتقالی که در آن دخیل است، ثبت شود. این اظهارنامه شامل اصول ضروری در ارتباط با آئین نامه جدید است و با امضای آن، واسطه تأیید می کند که از قوانین و آئین نامه‌های فیفا، کنفدراسیون فوتبال‌های محل فعالیت و فدراسیون مربوطه پیروی کند.

همچنین در هر قراردادی که بین واسطه نقل و انتقالات با بازیکن و یا تیم منعقد می شود، می بایست حداقل اطلاعات بازیکن و باشگاه نیز در آن ذکر شود. این قوانین جدید برای شفافیت در طول فعالیت واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم است. فدراسیون‌ها مؤظف به اطلاع رسانی لیست واسطه های نقل و انتقالات بازیکن و تیم به صورت سالیانه از طریق سایت رسمی خود هستند.  واسطه نقل و انتقالات نمی تواند در زمینه مشاغل مرتبط با فوتبال فعالیت داشته باشد.

گفتنی است قوانین واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم از اول آوریل 2015  (12 فروردین ماه 1394) لازم الاجراست و این به معنای پایان فعالیت تمامی کارگزاران نقل و انتقالات فیفا از تاریخ فوق است.

شایان ذکر است که از تاریخ فوق کلیه قراردادهای منعقد فی‌مابین بازیکنان و کارگزاران از اعتبار ساقط است.

این تصمیم در آخرین کنگره فیفا که همزمان با شروع مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در این کشور و در تاریخ 11 ژوئن 2014 برگزار شد، گرفته شده است. در کنگره 64 فیفا این موضوع را به تایید هیات رئیسه فیفا رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار