بیش از ۱۰ میلیون نفر از افراد جامعه افراد سالمند، کودکان و زنان باردار هستند که می بایست برای آنها مناسب سازی معابر شهری صورت پذیرد چراکه این امر فقط مختص افراد معلول نیست.

 همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: باید بسترهای مناسب و همکاری، فی ما بین همه سازمان‌ها فراهم شود؛ چرا که مناسب‌سازی تنها برای فرد معلول نیست و افراد سالمند، کودکان و زنان باردار نیز در استفاده از اماکن و فضاهای عموی سطح شهر سهیم‌اند.
 
وی نقش وزارت کشور و استانداران را  در مناسب‌سازی فضای شهری را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد:باید الزامات در سطح استان‌ها ایجاد شود و با جدیت بحث مناسب‌سازی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه  سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزات راه و ترابری و صداو سیما از جمله سازمان‌هایی هستند که وظایف اصلی را در این خصوص را ایفا می‌کنند.
 
هاشمی با اشاره به اینکه کمتر از  30درصد فضاهای اداری و دولتی مناسب‌سازی شده است،خاطر نشان کرد: بیش از 10 میلیون نفر نیازمند مناسب‌سازی معابر شهری هستند و با توجه به رشد جمعیت سالمندی در سال‌های آینده نیاز به این بخش بیش از پیش احساس می‌شود؛ که در این راستادبیرخانه ستاد مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان براساس قانون در سازمان بهزیستی کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار