رئیس اداره استاندارد خرمشهر از صدور بیش از 740 گواهینامه انطباق جهت کالاهای وارداتی توسط این اداره خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سید صادق شریفی‌نسب اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به‌ویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت می‌کند.

وی افزود: تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌گردد در غیر اینصورت تمام محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر تصریح کرد: در تیرماه سال جاری 961 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده که 729 اظهارنامه مربوط به گمرک خرمشهر و 16 اظهارنامه مربوط به گمرک آبادان بوده است.

این مسئول ادامه داد: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 687 نمونه که شامل 651 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 717 نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال گردیده اند.

شریفی‌نسب خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 713 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده و 10 محموله وارداتی نیز به ارزش 62 هزار و 827 دلار مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده و از ورود آنها به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: این محموله با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع گردیده و از ورود خسارت مستقیم به ارزش یک میلیارد و 615 میلیون ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به‌عمل آمده است که از جمله آنها می‌توان به اسباب بازی، لوستر، سیم رابط، چراغ، زودپز و کتری اشاره داشت.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر در پایان از صدور 15 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 3 میلیارد و 640 میلیون ریال و به وزن 10 میلیون و 754 هزار و 910 کیلوگرم خبر داد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اهواز ، واردات ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.