تأثیر منفی خانواده‌های تک فرزندی بر جامعه

یک کارشناس خانواده گفت: امکان وجود افسردگی در فرزندان خانواده‌های تک فرزندی بیش‌تر از افراد دیگر است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی جهانگیری‌، کارشناس خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در مورد خانواده‌های تک فرزندی گفت: کنترل بهتر فرزندان از جمله فواید خانواده‌های تک فرزندی است.

وی اضافه کرد: از معایب خانواده‌های تک فرزندی می‌توان به فرزند‌سالاری اشاره کرد، که در این نوع خانواده‌ها والدین بیش از حد به فرزندانشان توجه می‌کنند و همین موجب می‌شود که فرزندان مسئولیت‌پذیری خود را از دست بدهند و در انجام کارها توانایی نداشته باشند.

این کارشناس ادامه داد:‌ فرزندان این نوع خانواده‌ها دارای دوگانگی شخصیتی شده وبه بلوغ زود هنگام دچار می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: در این نوع خانواده‌ها، فرزندان به دلیل نداشتن خواهر یا برادر و هم‌صحبت در بیرون خانه می‌گردند و با گذشت زمان گوشه‌گیر می‌شوند.

این کارشناس اظهار داشت: این گوشه‌گیری، موجب می‌شود تا فرد از روابط اجتماعی و حضور در یک جمع هراسان شود و به بازی‌های انفرادی و رایانه‌ای روی بیاورد و همین امر موجب افسردگی او می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در این نوع خانواده‌ها والدین شاغل باشند محبت و روابط عاطفی، بین فرزند و والدین کم رنگ می‌شود و همین امر می‌تواند فرزند را به تنهایی عمیقی فرو ببرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: وجود خانواده‌های تک فرزندی به جامعه آسیب فراوانی می‌رساند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: جامعه ، فرزند ، تاثیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار