معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش کانکس‌های جمع آوری پسماندهای خشک به 438 کانکس خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: بر اساس نیازشان کالا خریداری کنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مهندی هوشیار، معاون هماهنگی و ارزشیابی امور مناطق مدیریت پسماند شهرداری تهران در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به فعال بودن 330 کانکس جمع آوری زباله های خشک در مناطق 22 گانه شهر تهران گفت: برای اجرای طرح تفکیک زباله های خشک و تر تا پایان سال، تعداد 108 کانکس را به 330 کانکس موجود اضافه می‌کنیم.

وی با بیان این که از چهار هفته گذشته طرحی بصورت پایلوت در 12 ناحیه از 123 ناحیه شهر تهران اجرا شده است، افزود: در صورت موفقیت، این طرح در کل تهران اجرا می شود. در این طرح، مربیان آموزشی در مناطق مسکونی حضور پیدا می کنند و پس از ارائه آموزش به شهروندان، سطل های مخصوص زباله های خشک را به آن ها می دهند و در طول هفته یک روز را مشخص و در ساعت های 9 الی 12 و 16 الی 18 با حضور ماشین های مجهز به آرم و ملودی، اقدام به جمع آوری زباله های خشک می کنند. این طرح، در حال حاضر از نظر پیمانکاری و آموزشی خوب بوده و تنها نیازمند مشارکت بیش تر شهروندان است که امیدواریم با افزایش همکاری مردم بتوانیم از سرمایه های کشور بدرستی بهره بگیریم.

هوشیار ادامه داد: مجتمع ها و برج های بلند مرتبه نیز که امکان حضور دورگرد در آن ها نیست؛ سطل های آبی رنگ برای شان در نظر گرفته شده است که هفته ای دو بار از سوی شهرداری برای تخلیه زباله ها در این اماکن مراجعه می شود. این طرحی است که از ابتدای سال جاری مورد توجه هیأت رئیسه و شهردار تهران بوده است و با اعتبار و شدت خوبی در حال انجام است.

وی تولید کم زباله، خرید کالا بر اساس نیاز، تولید و وارد کردن کالاهایی که زباله های کم تری تولید می کنند، را از جمله راهکارهای عملی برای کاهش هزینه های دفع و بازیافت زباله دانست و اظهارکرد: باید بدانیم 30 درصد از زباله های شهر تهران مربوط به پسماندهای خشک بوده؛ اما 70 درصد از حجم زباله ها را نیز این پسماندها به خود اختصاص داده اند. بنابراین مردم با تفکیک زباله های تر و خشک می توانند گام مهمی در راستای کاهش هزینه های شهرداری در خصوص حمل، دفع و بازیافت پسماندها بر دارند.

گفتنی است، برنامه «ره آورد» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 18:40 از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار