یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمایت آمریکا از کردها ارتباط مستقیم با مسائل استراتژی، امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت محور ضد ایرانی دارد.

"امیر موسوی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمله آمریکا به گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: کردستان عراق از سال 1990-1991 هم پیمان آمریکا شد و در سال 2003 پس از سرنگونی دیکتاتوری صدام، کردها اعلام خودمختاری کردند و در تشکیل دولت جدید مشارکت جدی داشتند.
 
وی مصداق این مشارکت را تصرف پست ریاست جمهوری توسط کردها دانست و ادامه داد: کردستان عراق پایگاه محکم آمریکایی‌ها از نظر نظامی است و مستشاران نیروهای نظامی آمریکا طی قراردادهای ویژه‌ای به طور مستقل از دولت بغداد در اطراف اربیل (منطقه تحت حاکمیت کردها) حضور دارند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: به طور کلی بارزانی اقداماتی را در حمایت از آمریکایی‌ها انجام داد که از آن جمله می‌توان به فروش و استخراج نفت بدون مجوز دولت رسمی عراق، برقراری روابط دیپلماسی امنیتی با کشورهای مختلف مستقل از دولت مرکزی عراق و استقرار نیروهای پیش مرگ کرد در مرزهای ایران- عراق و ترکیه- عراق اشاره کرد.
 
موسوی در تشریح آخرین اقدام بارزانی افزود: طبق قانون اساسی کشور عراق مسئولیت اداره مرزها به عهده ارتش این کشور است اما از زمان سرنگونی رژیم بعث تا به امروز ارتش اجازه ورود به این مرزها را نداشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به ورود گروهک تروریستی داعش به عراق تأکید کرد: امروز تقریباً سه ماه از جنایات این گروهک تروریستی در عراق می‌گذرد و جهان باسکوت کشورهای غربی و آمریکا روبرو است اما پس از درگیری این گروهک تروریستی با کردها به یکباره کشورهایی از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، فرانسه و حتی رژیم صهیونیستی به حمایت از عراق پرداختند.
 
موسوی با اشاره به اهداف حمایت آمریکا از کردها گفت: حمایت آمریکا از کردها ارتباط مستقیم با مسائل استراتژی، امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت محور ضد ایرانی دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: واکنش آمریکا و کشورهای غربی حاوی پیام‌های مهمی بود از جمله اینکه حمایت دولت‌های غربی تمام مردم عراق را در بر نمی‌گیرد زیرا گروهک تروریستی داعش در ماه‌های اخیر همزمان با کشتار مسلمانان به کشتار مسیحیان نیز پرداخته و این گروه‌های مسیحی هیچ حمایتی را از دولت‌های غربی دریافت نمی‌کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار