رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مبلغ 45 میلیارد تومان اعتبار به شکل ملی برای عملیاتی شدن پروژه‌های بخش کشاورزی در استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی افزود: برای برق‌دار کردن چاه‌های آب هنوز تأمین اعتبار نشده و مابا وجودآن، 280 مورد پروژه آماده سرمایه‌گذاری را در این زمینه به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کردیم.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات کمک‌های فنی،‌ اعتباری برای نوسازی ناوگان کشاورزی به ویژه خرید ماشین‌آلات 28 میلیارد و 800 میلیون تومان به استان اردبیل اختصاص یافته که شامل خرید کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلگفت: به دلیل ناهماهنگی، پرداخت این تسهیلات در بانک‌ها با نرخ سود 15 یا 18 درصد، هنوز مبلغ نهایی به بانک عامل ابلاغ نشده و منتظر این امر هستیم.

سروی از توافق نهایی برای تزریق منابع کمک‌های فنی‌،‌ اعتباری با هدف اصلاح و توسعه باغات خبر داد و افزود: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل قرار شد3 میلیارد تومان برای این حوزه اختصاص پیدا کند که در کنار آن قرار است با افزایش تولیدات دام و طیور نیز از محل کمک‌های فنی، اعتباری منابعی اختصاص پیدا کند.

وی گفت: در زمینه خودکفایی گندم 12 میلیارد و 600 میلیون تومان به استان اردبیل ابلاغ شده که امیدواریم با تأمین این مبلغ برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای خودکفایی گندم در فرصت سال زراعی آینده انجام شود تا این استان بتواند بازوی توانمند در این حوزه باشد.

سروی به برق‌دار کردن چاه‌ها و تخصیص 21 میلیارد تومان اعتبار به این امر به صورت ملی و از طریق بانک‌های عامل خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار رامجلس برای آبیاری مدرن، خرد و قطره‌ای پیش‌بینی کرده که بهره‌برداران می‌توانند در مدرن‌سازی آبیاری قطره‌ای از5 میلیون تومان، تحت فشار4 میلیون تومان و به شکل آبیاری خرد2 میلیون تومان بلاعوض دریافت کرده و در پاسداری و صیانت از منابع آبی به موقع اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.