پادشاه عربستان در جده پشت‌درهای بسته با رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان از جده، "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان شامگاه یکشنبه در کاخ خود در جده پشت درهای بسته با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر دیدار کرد. 

 سیسی و ملک عبدالله مسائلی مانند تلاش ها برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و روابط دوجانبه را بررسی کردند. 

در بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد آمده است ملک عبدالله با سیسی درباره حوادث کشورهای اسلامی و عربی و حوادث بین المللی و در راس آن‌ها تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطینی و تلاش ها برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه گفتگو کرد. 

دوطرف همچنین دورنمای همکاری بین عربستان و مصرو تقویت آن را به گونه‌ای که در خدمت منافع دو کشور و دو ملت باشد بررسی کردند. 

"ایهاب بدوی" سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت دو طرف مذاکراتی گسترده درباره اوضاع منطقه از جمله غزه و تلاش‌های مصر برای جلوگیری از ریخته شدن خون غیرنظامیان بی گناه فلسطینی و از سرگیری گفتگو درباره حقوق قانونی ملت فلسطین و در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی شرق قدس داشتند.

دو طرف همچنین درباره تحولات عراق و گسترش دامنه نفوذ تروریست ها در منطقه و همچنین اوضاع در سوریه و لیبی و تاثیر آن بر مصر و عربستان و امنیت کشورهای عربی گفتگو کردند. 

بدوی همچنین گفت السیسی و ماک عبدالله درباره همکاری برای خیزش ملت های عربی و اسلامی و تحقق رؤیای همگرایی و همبستگی و تقویت همکاری عربی و گسترش ارزش های میانه رو اسلامی که مخالف خشونت و تندروی و تروریسم است توافق نظر داشتند. 

در پایان این دیدار، ملک عبدالله نشان "ملک عبدالعزیز" را به گردن السیسی آویخت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار