اقلیم گرم و خشک و معتدل کوهستانی شهرستان ریگان زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی زیادی را در این منطقه فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، ریگان در گذشته از لحاظ اقتصادی در کشت میوه‌ها و محصولات کشاورزی زبانزد خاص و عام بوده، به طوری که این شهرستان در قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور به شمار می‌ رفته است.

اما خشکسالی‌هایی پیاپی سبب شد تا کشت برنج در این منطقه متوقف شود و اهالی به دیگر نقاط استان کرمان مهاجرت کنند.

از سویی حاصلخیزی خاک ریگان امکان تولید بهترین محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند، به طوری که امسال محصول هندوانه این منطقه با‌ کیفیت بالا و وزن‌های ۲۵ کیلوگرم برداشت شد.

شهرستان ریگان در حوزه معادن نیز غنی است به طوری که معادن سنگ معدن، مس، آهن پلاستری و… از این شهرستان استخراج می‌شود.

تا‌کنون ۳۸ معدن در شهرستان ریگان شناسایی و تعدادی از آنها به مزایده گذاشته شده که با راه‌اندازی آنها تحول شگرفی در زمینه اقتصادی شهرستان رخ می‌دهد.

در زمینه گردشگری نیز بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در شهرستان ریگان و در روستای علی‌آباد پشت ریگ محصور شده‌اند که نظر هر سرمایه‌گذاری را به خود جلب می‌کند.

سرپرست فرمانداری ریگان گفت: ریگان از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که هر وجب از خاک آن برای سرمایه‌گذاری طلا است.

منصور حسین پوربا بیان اینکه در شهرستان ریگان آب مورد نیاز برای کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: منطقه ده‌رضای ریگان مستعد کشاورزی و برداشت انواع محصولات است.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه ۱۲ موتورپمپ کشاورزی احداث شده که با راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در زمینه اقتصادی این منطقه رخ می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ریگان یادآور شد: بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا با ارتفاع ۷۵ متر و وسعت ۳۰ کیلومتر مربع از دیگرظرفیت‌های این شهرستان برای سرمایه‌گذاری است لذا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این تپه‌های شنی را داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسین پور با اشاره به شناسایی ۳۸ معدن در شهرستان ریگان گفت: در حال حاضر دو معدن در حال بهره‌برداری است و تعدادی نیز در مرحله مزایده قرار دارند.

وی تأکید کرد : با سرمایه‌گذاری و تحول عظیم در زمینه اقتصادی، شهرستان ریگان می‌تواند‌ مرکز تجاری جنوب شرق کشور را دوباره احیا کند.

سرپرست فرمانداری ریگان به محصول منحصر به فرد خرما و مرکبات این شهرستان اشاره کرد و گفت: منحصر به فرد بودن این محصولات سبب شده که در استان بازارپسندی خوبی را به خود اختصاص دهد‌.

حسین پور یادآورشد: نخستین بار در استان کرمان طرح پایلوت پرورش شتر در ریگان اجرایی می‌شود که در رونق اقتصادی منطقه تاثیر به سزایی دارد.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.