نخستین گردهمایی سالانه سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور با حضور رییس جمهوری در وزارت امورخارجه آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گردهمایی افتتاحیه سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد، با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان کار خود را آغاز کرد.
 
در این گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ضمن دیدار با مسئولان عالی رتبه قرار است به بررسی مواضع استراتژیک ایران درباره اوضاع کنونی در کشورهای محل اقامتشان و تحولات منطقه و جهان از جمله عراق و سرزمین‌های اشغالی به تبادل نظر بپردازند و در جریان آخرین مواضع و تحلیل‌های دستگاه سیاست خارجی قرار بگیرند.
 
در این گردهمایی که ریاست آن را "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان بر عهده دارد همه روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف اعم از سفیر، سرکنسول و سرپرست حضور دارند، ضمن اینکه روسای سه قوه نمایندگان مجلس و رییس سازمان انرژی اتمی و برخی دیگر از مسئولان کشور به عنوان مهمان در این اجلاس هستند.
 
نشست‌های تخصصی کارشناسی این گردهمایی از صبح شنبه (18 مردادماه) با برگزاری مراسم شهدای دستگاه دیپلماسی و سخنرانی وزیر امور خارجه آغاز به کار کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار