پردیس‌های دانشگاهی بین‌الملل هیچ اقدام موثری در جهت پذیرش دانشجو در سطح بین‌الملل صورت نمی‌دهند و پذیرش از سایر کشورها ندارند.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمسیو‌ن آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پردیس‌های دانشگاهی بین ‌الملل هیچ اقدام موثری در‌جهت پذیرش دانشجو در سطح بین‌الملل انجام نمی‌دهند و تنها نام بین‌الملل را با خود یدک می‌کشند.

وی گفت: میزان شهریه در این پردیس‌ها نیز خارج از استاندارد و حد مجاز است و تا زمانیکه میزان شهریه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی تعیین نشود، مشکلات دانشجویان در خصوص پرداخت شهریه پردیس‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقرر شده است از سال آینده بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی تعیین شود، خاطرنشان کرد: اگر بودجه دانشگاه و واحد‌های تابعه آنها از جمله پردیس‌ها بر اساس سرانه دانشجویی توزیع شود میزان شهریه تعدیل خواهد شد.

وی افزود: البته پردیس‌ها امکانات و تجهیزات کمتری نسبت به دانشگاه‌ها دارند که باید در توزیع عادلانه اعتبارات بر اساس سرانه دانشجویی به این موضوع نیز توجه شود.

وی یادآور شد: پردیس‌های بین‌الملل باید در عرصه بین‌الملل فعالیت و پذیرش دانشجو داشته باشند نه اینکه تنها از نام خود سوء استفاده کنند.



انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار