شهردار منطقه 9 در سلسله نشست‌های علمی روشنگری رایة‌الهدی با موضوع ماهواره و شبکه‌های اجتماعی نوپدید گفت: رونق اقتصادی و معیشت مردم در گرو توسعه فرهنگ است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید علیرضا حسینی در این نشست با اشاره به برداشت‌های مختلف مقوله فرهنگ در نظر علما و صاحب نظران اظهار داشت: از دیدگاه مبین اسلام، فرهنگ باید مدیریت شده و رسالت پیامبران و انبیا الهی بر اساس کار فرهنگی بوده است.

وی افزود: بدون شک رونق اقتصادی بر فرهنگ نیز تأثیرگزار است و وجود ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در هدایت افکار عمومی و بر ابعاد مختلف زندگی فردی اجتماعی اثر گزار باشد و باید اثر گزاری نقش اجتماعی آن‌ها در هویت فرهنگی برآورده شود.

حسینی تصریح کرد: این که چگونه می‌توان ماهواره را در استخدام خود در آورد جای بحث و تأمل دارد و آیا بین مراکز فرهنگی و وزارت خانه‌ها به ویژه وزارت علوم و آموزش و پرورش، سازمان‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی و دیگر نهادهای فرهنگی، نظامی و قضایی ارتباط لازم جهت کاهش اثرات مخرب ماهواره به وجود آمده و سیاست اتخاذ شده که برای همگان لازم‌الاجرا بوده ونباید بی تفاوت از کنار آن بگذریم.

وی ادامه داد: در مقولیه فرهنگ، تدبیر و مدیریت ضروری است و چگونگی مدیریت آن باید در قالب قانون و الزام اجرایی شود و ایجاد مدیریت فرهنگی یکپارچه از هرج و مرج جلوگیری می‌کند و با استفاده از نقاط مثبت ماهواره‌ها می‌توانیم به دستاوردهای علمی جدیدی برسیم.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد:برگزاری چنین نشست‌هایی راه‌های مقابله را ناهنجاری را می‌آموزد و مسئولان را به همکاری لازم جهت استفاده درست از وسایل ارتباطی و رسانه‌ ای نزدیک می‌کند و امیدواریم با هم افزایی و همسویی بیشتر خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

گفتنی است نشست علمی روشنگری رایة‌الهدی با مشارکت شهرداری منطقه 9 و سپاه حمزه سید‌الشهدا(ع) در کانون فرهنگی فجر برگزار شد.
 
*ارسال صدها اثر به مدیریت فرهنگی منطقه9

با هدف نمایش جلوه‌های با شکوه حرکت‌های مردمی در دفاع از آرمان‌های فلسطینی و ثبت لحظه‌های پر شور راهپیمایی روز قدس با استفاده از هنر تأثیر گذار عکاسی مسابقه عکس "قدس در قاب تصویر" کلید خورد و تاکنون صدها اثر به دبیر خانه این مسابقه ارسال شده است.

بنابر این گزارش تمامی علاقمندان به هنر عکاسی به هنر عکس‌های گرفته شده با دوربین و تلفن همراه با موضوع جلوه‌های حماس راهپیمایی روز قدس و سوژه‌های مرتبط را به این مسابقه ارسال کنند.

این گزارش می‌افزاید شرکت در مسابقه "عکس در قاب تصویر" برای عموم علاقه مندان آزاد است و مسابقه در دو بخش دیجیتال و آنالوگ و در دو کلاس آماتور و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

قدس و حضور مردم، قدس و اتحاد و همدلی،قدس و مصدومیت کودکان، قدس و عدالت خواهی جهانی، قدس و پایداری پیروزی محورهای موضوعی پنج گانه این مسابقه هستند و هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه عکس در موضوع انتخاب و به دبیر خانه ارسال نماید.

عکس‌ها می‌بایست 200dpi و فرمتjpgبوده و حداقل با عرض 20سانتی‌متر بر روی لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه ارسال کرده و آثار در دو بخش آنالوگ و دیجیتال جداگانه مورد داوری قرار می‌گیرد و بیست میلیون ریال جواز نقدی و لوح تقدیر به آثار برگزیده اهدا خواهد شد.

اهدای لوح گواهی حضور در مسابقه به تمامی شرکت کنندگان، اعطای تسهیلات رایگان در بخش‌های آموزشی و نشست‌های هنری کانون‌ها از جمله مزایای شرکت در مسابقه عکس "قدس در قاب تصویر" است و عکس‌های برگزیده و عکس‌هایی که به انتخاب هیئت داوران قابلیت ارائه در نمایشگاه را داشته باشند در یکی از نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اطلاع قبلی در معرض دید هنرمندان و عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه  تا تاریخ 26مرداد ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را در لوح فشرده همراه با نام و شماره تماس با خطی خوان به نشانی بزرگراه فتح، خیابان شهید واشقانی، کوچه شهید وادی‌زاده، دبیر خانه فرهنگ سرای رویش ارسال یا تحویل نمایند ، همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره66688552تماس بگیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهردار ، اقصاد ، سلسله ، توسعه ، معیشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار