امام جمعه موقت تهران در این نشست مشترک گفت: حفظ دین، مشکل تر از دیندار شدن است. در این مسیر باید گام اول را به شناخت خدا اختصاص داد و در مرحله بعد به باور قلبی و اعتقاد عملی برسیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، آیت اله صدیقی – امام جمعه تهران در ابتدا با استناد با آیاتی از قرآن مجید سفارش به خودشناسی و شناخت قابلیت ها و توانمندیهای نهادیه شده در وجود انسان داشت و تاکید بر این موضوع تاکید کردند که انسان باید در ابتدا خود را بشناسد سپس خود را بیابد و پس از خودسازی از خود محافظت کند به تعبیری تاکید بر این نکته که باید باورهای خودمان را در زندگی گسترده تر و اثربخش تر کنیم. تعابیری همچون قلب مومن عرش خداست و دل انسان خانه خداست، خود بیانگر این واقعیت است که انسان باید به دور از گناه برای ساختن شخصیت و باطن خویش عمل کند. حفظ دین، مشکل تر از دیندار شدن است. در این مسیر باید گام اول را به شناخت خدا و در مرحله بعد به باور قلبی و اعتقاد عملی برسیم.

وی در ادامه بیان کرد: سرنوشت کشور در دست جوانان کشور است و شما بیشترین ارتباط را با این قشر از جامعه دارید. البته بخش های مختلفی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی در دستگاههای مختلف مرتبط با موضوعات هنری همه با جوانان در ارتباط هستند اما تفاوت شما با سایر بخش ها در این است که حضور جوانان در ورزش با حفظ همه هیجانات آگاهانه از سر شوق و نیاز است. این مسئولیت شما را به مراتب سنگین تر می کند. داشتن شهرت جهانی و مقبولیت عمومی بدهکاری تان را نزد خدا بیشتر می کند و به تعبیری مسئولیت شما را نزد خداوند بالاتر می برد. در زندگی خود هیچ گاه از نام و یاد امام حسین (ع) خارج نشوید، هر جا که ذکر این امام باشد خیر دنیا و آخرت را نصیب خود می کنید.

آیت اله صدیقی افزود: تلاش کنید تا آلوده به هیچ رنگ سیاسی و گروهی نشوید و تا زمانی که در مسند خدمت قرار دارید بدون هیچ تعلق سیاسی و جناحی به وظایف خود عمل کنید و یقین داشته باشید لحظه ای رنگ سیاسی به کار خود بزنید آن لحظه باعث فنا و نابودی شما خواهد شد و تنها به فکر خدمت به مردم باشید.

در پایان آیت اله صدیقی برای ورزش به خصوص رشته فوتبال آرزوی موفقیت کردند و به حاضرین در جلسه یک جلد قرآن مجید اهدا کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار