مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مطابق با نظر کارشناسان هر ساله حدود 30درصد از درگیری های خیابانی و خشونت های لفظی برگزفته از خشم کنترل نشده است که منجر به قتل می شود.

 
  به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمدمهدی گلمکانی درباره چگونگی تاسیس کلینیک کنترل خشم در شهرداری تهران اظهار کرد: خشم، هیجانی طبیعی است که همه ما آن را در زندگی تجربه می کنیم و زمانی که این رفتار به دفعات تکرار شود و نحوه ابراز آن مطابق با هنجارهای اجتماعی نباشد ، می تواند به یک حس مخرب و ویرانگر تبدیل شود و پیامدهای ناگواری را برای فرد و جامعه انسانی رقم بزند. از این رو اداره کل سلامت شهرداری تهران با همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با در نظر گرفتن اینکه میانگین سنی مجرمان حوادث خشن زیر 30 سال بوده و میزان جرایم خشن میان نوجوانان و جوانان به ویژه در شهرهای بزرگ شدت بیشتری یافته است ، اقدام به تاسیس کلینیک کنترل خشم در مناطق 2 ، 7 و 9 تهران اقدام کرد.
 
گلمکانی به هدف راه اندازی این کلینیک اشاره و تصریح کرد: مردم با مراجعه به کلینیک‌های کنترل خشم درباره ماهیت احساسات خود از جمله احساس خشم آموزش می‌بینند و نسبت به علل ایجاد احساس خشم، راه‌های کنترل آن و تبدیل آن به روش‌های ابراز خشم رشد یافته آگاهی می‌یابند.

وی افزود: در راستای آنکه خدمات ارائه شده در کلینک های کنترل خشم در بهترین سطوح مشاوره و آموزش باشد، درمانگران در مقاطع دکترا، دانشجوی دکترا، فوق لیسانس و دارای پروانه نظام روانشناسی انتخاب شدند  که در ابتدا یک دوره آموزشی به صورت کارگاهی با حضور 40 نفر از مشاوران و روانشناسان مناطق 2،7 ، 9 که دارای صلاحیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده برگزار شد و آنها در مناطق مذکور مشغول به فعالیت شدند.
 
مدیر کل سلامت شهرداری تهران در خصوص تعرفه‌های کلینیک کنترل خشم اظهار داشت: خدمات ارائه شده در این کلینیک‌ها به آموزش عمومی و خدمات کلینیکی تقسیم شده و میزان پرداختی مراجعه کنندگان به گونه‌ای نیست که از ورودی آن‌ها به این مراکز جلوگیری شود. لذا سعی شده که تعرفه‌ها بسیار کم  باشد.

گلمکانی همچنین گفت: علاوه بر خدمات روانشناختی ، برگزاری کارگاه های آموزشی جهت افراد دارای خشونت ، ایراد سخنرانی در جمع مردم محلات، تهیه کتابچه و جزوه های کنترل خشم و آسیب شناسی عوامل فردی و اجتماعی خشونت در محلات از دیگر اقداماتی است که توسط کلینیک های کنترل خشم در محلات صورت می گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، خشم ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار