مراسم اختتاحیه سومین جشنواره شمسه در بوستان المهدی (عج) برگزار و معرفی شدند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهرداری تهران با برگزاری جشنواره‌های مختلفی نظیر شمسه به دنبال تحقق رویکرد و محله محوری و شعار تبدیل سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی و در این راستا گام‌های مؤثری را برداشته است.

جشنواره شمسه بستر مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌های محلی ایجاد می‌کند و شهرداری تهران در راستای تحقق دستیابی به یک نهاد اجتماعی، مجموعه برنامه‌های فرهنگی بسیار مناسبی را تدارک دیده و یکی از مهمترین برنامه‌های ارائه شده، طرح جشنواره شمسه بوده که سال‌های گذشته با استقبال بی‌نظیر شهروندان تهران و به ویژه ساکنان منطقه همراه شد.
شهروندان منطقه 9 در این جشنواره توانستند رتبه‌های خوبی را کسب کنند و جشنواره شمسه 3 در 12 رشته با ماهیت فرهنگی، هنری، آئینی، تجسمی و دینی برگزار شد .

شهرداری منطقه 9 با حضور در مراسم اختتاحیه سومین جشنواره شمسه هدف از برگزار این جشنواره را ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی خود، شناسایی ظرفیت‌های کالبدی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی محله‌ها، جذب مشارکت شهروندان و توانمند کردن آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: در همین راستا هم جشنواره در 5محور داشته‌ها نداشته، محله روابط عمومی،رویدادها، حس تعلق و پیشرفت و توسعه پایدار برگزار شد.

حسینی افزود: در جشنواره سوم شمسه، عناوین بخش‌های اصلی شامل قرآن در نهج البلاغه، دعا ونیایش، عکس، سرود و موسیقی، فیلم،نمایش، نقاشی، و تندیس، شعر ادب، کاریکاتور، گرافیک و خوشنویسی بود که هر یک از شهروندان اگر در این بخش‌های فعالیتی داشتند، توانستند به دبیرخانه جشنواره مراجعه و ثبت نام کنند.

وی به چشم انداز و اهداف اساسی طرح شمسه اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای مناسب جشنواره شمسه در منطقه باید از تمامی ظرفیت‌های محلی استفاده و از مشارکت بیشتر و بیشتر شهروندان بهره برد.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: از طریق شناسایی پتانسیل موجود در محلات و وارد شدن هر یک از آن‌ها در بخش‌های جشنواره شمسه با تحولی اساسی در وضعیت فرهنگی و اجتماعی محلات روبه رو خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به بافت مذهبی و قدمت فرهنگی منطقه، ابراز امیدواری کرد: این شهرداری با تعامل بشتر با شورایاران و مدیران محلات در اندیشه اجرای جشنواره شمسه با شکوه و پر باری است تا مانند سال گذشته حائز رتبه‌های برتر در بخش‌های مختلف شود.

در پایان این مراسم به نظرات برتر در بخش‌های مختلف جوایز و لوح شمسه اهدا شد.


*نشست فصلی مدیران ادارات خدمات رسانی منطقه 9برگزار شد

این نشست با  حضور مسئولین و سازمان‌های دست اندر کار و مدیریت بحران در سطح ناحیه یک برگزار شد و راه‌های تقویت بحران زدایی به همراه اخذ تدابیر لازم در خصوص مهار بحران زایی و ارتقاء سطح ایمنی ناحیه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در ادامه این نشست پاور پوینت مستند از نقاط بحران زا و بحران‌زدای ناحیه یک به منظور آگاهی از وضعیت موجود برای مسئولین حاضر پخش شد و در ادامه راهکارهای منطبق بر بافت محلی مورد بررسی قرار گرفت.
 
و قرار بر  این شد هر یک از ادارات دست اندرکار به ازای وظایف سازمان خود شیوه‌های ایمنی سازی محلات را به صورت برنامه‌های عملیاتی تنظیم و تهیه نماید.

وی تأکید کرد:‌عملیات بودن نمایندگان ادارات در این نشست کاری از مزیت‌های این جلسه بود و بر طراحی استراتژی کارآمد در زمینه مدیریت بحران با دو ویژگی ارتقاء ایمنی و بحران زدایی محلات سطح ناحیه یک تصریح کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار