سخنگوی بحران سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق قانون کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی 400 روز مهلت دارد تا علت وقوع حادثه را مطرح نماید.

احمد مجیدی، سخنگوی بحران سازمان هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص سانحه هواپیما گفت: هواپیما آنتونف 140 شرکت سپاهان ساعت 9.20 دقیقه  امروز از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز در آمده  و در ساعت 9.23 دقیقه در جوار شهرک فرهنگیان دچار سانحه می شود و محل سقوط در بلوار شیشه‌ای مینا اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه 39 نفر جان خود را از دست دادند و 9 نفر به بیمارستان منتقل شدند و طبق گزارشات بدست آمده حال این مجروحان خوب است.

سخنگوی بحران سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: از لحظه وقوع حادثه به دستور وزیر راه‌ و شهر سازی ، کمیسیون بررسی سانحه  هواپیمایی کشوری به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در محل حادثه حاضر شدند و کمیسیون بررسی با 110 کارگروه تخصصی، گروه شاهدان عینی ، گروه تجسس ، گروه آتش نشانی، پزشکی ، موتورهای هواپیمایی، جعبه‌های هواپیما تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جعبه‌های هواپیما هر دو پیدا شدند. امیدواریم با اقداماتی که در حال حاضر انجام می شود بتوانیم در کوتاه مدت علت وقوع سانحه را در کمیسیون بررسی تا طبق قانون به مردم پاسخگو باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پزشکی قانونی و نماینده دادستان کشور در محل حادثه حضور یافته و اجساد در محل شناسایی شده و به همراه تیم پزشکی قانونی به پزشک قانونی کهریزک منتقل شدند و بازماندگان کشته شدگان نیز می توانند برای تحویل اجساد قربانیان خود به کهریزک مراجعه کنند و آنهایی که مجروح شدند شرکت سرمایه گذاری بیمه موظف است که کلیه خدمات آنان را تامین نمایند . البته دیه کسانی که جان خود را از دست داده اند توسط این شرکت به صورت تمام و کمال دریافت نماید.

وی ادامه داد: اثاثیه باقی مانده از مسافران که از لاشه هواپیما به دست آمده است توسط شرکت‌ هواپیمایی سپاهان جمع‌آوری شده و به شرکت منتقل می شود تا به بازماندگان تحویل داده شود.

مجیدی با اشاره به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه هواپیما قبل از پرواز مورد بررسی قرار گرفته بود اظهار داشت: همه هواپیما ها قبل از پرواز چک می شوند و این هواپیما نیز مستثنی نبوده و چک‌های لازم را گذارنده است و قبلا از پرواز نقض آنان مشاهده نمی شود و در برخی  از موارد باعث بروز سانحه می شود.

مجیدی با اشاره به اینکه طبق قانون کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی 400 روز مهلت دارد تا علت وقوع حادثه را مطرح نماید گفت: در برخی از موارد ملزم به ارسال جعبه سیاه به کشور تولید کننده هستیم که معمولا زمان بر است و در برهه‌ایی از زمان نیاز به بررسی کارشناسان متخصص نیازمندیم بنابراین زمان اعلام علت وقوع حادثه معلوم نیست اما سعی  می کنیم هرچه سریع تر علت را اعلام نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
زودتر اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
تکنولوژیرو حال میکنی.حالا تا400روز دیگه معلوم نیس مقصر کی یا چی باشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار