آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دلسوزان و کارشناسان خبره در زمینه نهادینه سازی عفاف و حجاب باید با همفکری و پرهیز از سلیقه‌گرایی و دخالت دادن اغراض سیاسی صرفاً خدا را مدنظر داشته باشند و متاع مختصر دنیایی را به سعادت اخروی نفروشند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "علوی گرگانی"، در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان و متولیان فرهنگی کشور، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف، گفت: قیام حضرت امام(ره) با عنایت الهی و پشتوانه مردمی و بر پایه توجه به ارزش‌های اسلامی و بازگشت به اصول اخلاقی و دینی به سرانجام رسید و بر همین اساس از ابتدای انقلاب توجه به مقوله حجاب مورد تاکید امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید قرار گرفت، اما متاسفانه در سال‌های اخیر به این مقوله کم‌توجهی شده است.

وی در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: اهمیت حجاب و عفت از آنجایی آشکار می‌شود که بدانیم شیطان و اولیای او از جمله غرب، برای از بین بردن بنیان خانواده و تسلط بر کشورها، بر تضعیف عفت و حجاب جامعه انگشت گذاشته‌اند و عموم مردم و مسئولین باید در این مسائل حساس باشند و فریب وسوسه‌های شیطانی را نخورده و عقل و درایت الهی خود را به دست عقل شیطانی ندهند.

* تقدیر از اجرای طرح تکریم بانوان

معظم‌له در ادامه با تقدیر از اجرای طرح تکریم بانوان، خوشبختانه مطلع شدم که در برخی مجموعه‌ها و بخش‌ها طرح‌هایی در جهت تکریم بانوان در راستای دستورات اخلاقی و دینی اجرا شده است که موجب خوشحالی شده و امید است اینگونه امور در سایر دوائر دولتی هم اجرا شود.

آیت‌الله علوی گرگانی این نکته را هم یادآور شد: شکی نیست که لازمه اجرای قانون عفاف و حجاب اصلاح دیدگاه مسئولین فرهنگی و دولتی در این زمینه است.

وی ادامه داد: طبیعی است که کار فرهنگی کارشناسی شده و بلند مدت و همچنین هماهنگی میان مراکز فرهنگی و مدیران مملکتی، در نهادینه‌سازی موضوع عفت و حجاب در جامعه نقش زیادی دارد.

*تاکید بر خودداری سلیقه گرایی و سیاسی بازی

وی همچنین در این بیانیه ابراز امیدواری کرد: تمام دلسوزان و کارشناسان خبره و متدین در زمینه نهادینه‌سازی عفاف و حجاب همفکری کرده و از سلیقه‌گرایی و دخالت دادن اغراض سیاسی و کوتاه مدت در این عرصه خودداری کنند و صرفاً خدا را مدنظر داشته باشند و متاع مختصر دنیایی را به سعادت اخروی نفروشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۴
سلام خدا رو شکر . متاسفانه در طرح عفاف و حجاب کم کاری شده است
جامعه حجاب نداشته باشد اخلاق هم وجود ندارد
سریعتر اقدام کنید آقایان.فرهنگ سازی کم شده
آخرین اخبار