رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی مونیخ آلمان گفت: علی برات‌زاده تنها نماینده کشورمان در رشته‌ بولدرینگ است که به مسابقات قهرمانی مونیخ اعزام می‌شود.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: علی برات زاده به عنوان تنها نماینده کشورمان در رشته‌ بولدرینگ به مسابقات قهرمانی جهانی اعزام می‌شود تا علاوه بر کسب تجربه بتواند عملکرد بهتری در مسابقات آسیایی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در رشته بولدرینگ شانسی برای رفتن به قسمت فینال و قرار گرفتن بر روی سکو ندارد. برات زاده تاکنون عنوان‌های بسیاری کسب کرده است که از جمله آن می‌توان به عنوان قهرمانی وی در مسابقات فجر اشاره کرد.

زارعی در خصوص سطح مسابقات جهانی سنگ‌نوردی مونیخ آلمان تصریح کرد: به نظر می‌رسد نمایندگان 30 کشور در این مسابقات حضور داشته باشند که این نشان دهنده سطح بالای مسابقات جهانی سنگ‌نوردی است.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعوهای ورزشی در مورد مسابقات جهانی خیخون اسپانیا تاکید کرد: داوود رکابی، الناز رکابی، رضا علیپور و فرناز اسماعیل‌زاده به عنوان نمایندگان کشورمان در رشته سختی مسیر 17 شهریور ماه به مسابقات جهانی خیخون اسپانیا اعزام می‌شوند.

وی اذعان داشت: فدراسیون کوهنوردی با توجه به توانایی و پتانسیل سنگ نوردان و ورزشکاران از مقام‌های اول و برتر مسابقات برای اعزام به این مسابقات استفاده کرده است داوود رکابی و الناز رکابی در رشته‌ سرعت مقام اول را کسب کردند که فکر می‌کنم بتوانند عملکرد خوبی در مسابقات جهانی خیخون داشته باشند.

زارعی افزود: رضاعلیپور دیگرنماینده کشورمان در مسابقات شامونی فرانسه که ماه گذشته برگزار شد توانست به مقام سوم این مسابقات نائل شود که با توجه به عملکردش وی رکورد دار ایران در رشته سرعت است.

رییس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: هدف ما از حضور سنگ‌نوردان در مسابقات جهانی کسب آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا است چرا که این مسابقات برایمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

زارعی در خصوص حضور سه ورزشکار معلول در رقابت‌های معلولی پارا کلایمینگ گفت: چندسالی است که مسابقات معلولین در المپیک گنجانده شده است و ورزشکاران ما برای اینکه بتوانند کاندید حضور در این مسابقات شوند باید حضور چشمگیری در این رقابتها داشته باشند از این رو فدراسیون در نظر دارد سه تن از سنگ‌نوردان معلول را به این مسابقات اعزام کند.

وی اظهار کرد: اولین دوره از مسابقات معلولین امروز در سالن زنده یاد داوودی برگزار می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: مسابقات نونهالان کشور با هدف استعدادیابی در دو بخش نونهالان با حضور 92 نونهال پسر و 81 نونهال دختر برگزار شد که از بین این نونهالان محدثه کهوند،‌ شیما رستگار، محمدرضا نوری و رادین فروغیان به مقام اول در بخش‌های رقابتی A و B نونهالان دست یافتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عملکرد ، تجربه ، بهتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار