سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای اتهامات وارد شده به روسیه از سوی وزیر خارجه انگلیس را غیرقابل قبول و گمراه کننده خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه ای اتهامات متعصبانه وارد شده به روسیه از سوی "فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس را درباره بحران اوکراین رد کرد و آن را غیر قابل قبول خواند.

در بیانیه سفارت روسیه که شب گذشته در پایگاه اینترنتی سفارت روسیه منتشر شده آمده است : ما نمی‌توانیم اتهامات متعصبانه فیلیپ هاموند مبنی بر اینکه روسیه در کارهای تخریبی در اوکراین دست دارد و اقدام به تسلیح جدایی‌طلبان می‌کند، سلاح‌های سنگین برای آن‌ها می‌فرستد و ...  را قبول کنیم و این اتهامات سخنانی اشتباه و غیر قابل قبول است که مردم را گمراه می‌کند. روسیه اقدام به صادرات سلاح به اوکراین نه کرده و نه می کند.    

در بیانیه سفارت روسیه همچنین از تکذیب وجود فاجعه انسانی در شرق اوکراین ابراز تعجب شده و گفته شده است: اگر رسانه‌های انگلیسی به دلائلی نامشخص در این باره اطلاع رسانی نمی‌کنند، این به معنای اینکه فاجعه‌ای انسانی  وجود ندارد نیست و سکوت دراین باره جز موضعی متعصبانه و تحریف واقعیت چیزی نیست.

در این بیانیه آمده: کی‌یف با وجود توافقات موجود، به عملیات نظامی گسترده در این منطقه با بکارگیری تجهیزات سنگین و خودروهای زرهی و سامانه‌های موشکی گراد ادامه می‌دهد؛ چیزی که باعث کشته شدن شهروندان و تخریب صنائع زیرساخت غیرنظامی می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران بریتانیا باید بجای گمراه کردن جامعه جهانی، کاری برای مجبور کردن کی یف به توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه و جلوگیری از وقوع فاجع‌های انسانی و شروع گفتگوهای سیاسی همه‌جانبه انجام دهند.

گفتنی است، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روزگذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: هیچ شرایطی برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به شرق اوکراین وجود ندارد. وزیر خارجه انگلیس همچنین گفته بود: معتقد است که روسیه باید از انجام هرگونه کاری که ممکن است منجر به عمیق تر شدن بی‌ثباتی در منطقه شود و پیامدهای دیگری بوجود آورد که منجر به ایجاد خسارت در روابط میان روسیه واروپا گردد اجتناب نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار