عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سکوت مجامع جهانی و خودداری از هر گونه اقدام پیشگیرانه دولتها و سازمانهای بین اللملی مهر تأییدی بر روندنسل‌کشی‌های شرم‌آور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه تجمع سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در محکومیت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعضای شورای شهر نیز با تعطیلی جلسه غیر علنی امروز شورا به این تجمع پیوستند.


در ابتدا الهه راستگو عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به راستی که ظلم در هر جایی که اتفاق می‌افتد محکوم است اظهار داشت: آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد نشان از خوی وحشیانه ، جنگ طلب و تجاوزگری رژیم خون آشام صهیونیسم و حامیان مستکبرش است به طوری که می توان اذعان داشت: این رژیم یک رژیم کودک کش بوده اما آنچه مهم است حضور کمرنگ مدعیان  حقوق بشری مبارزه با تروریسم بوده به طوری که باید گفت به واقع این افراد برای کدامین بشر تلاش می کنند؟


وی با عنوان اینکه  سکوت مجامع جهانی و خودداری از هر گونه اقدام پیشگیرانه دولتها و سازمانهای بین المللی مهر تاییدی بر روند نسل‌کشی‌های شرم‌آور است بر همگرایی جامعه مدنی و سازمانهای مردم نهاد برای تبدیل شدن به دیپلماسی عمومی و فعال در احقاق حقوق پایمال شده بشری در سراسر دنیا تأکید نمود و تصریح کرد: چرا که این نهاده نشان دادند در همه عرصه ها همواره فراتر و عملگرا تر از حکومت و دولت‌های خود در حرکتند .


عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه ضمن محکومیت و انزجار از جنایات هولناک و شرم‌آور رژیم صهیونیستی و نیز ابراز همدردی با زنان و کودکان بی دفاع غزه افزود: امروز با این اجتماع به همه مردم فلسطین اعلام می‌داریم که در کنار آنها بوده چرا که همه ما فرزندان غزه‌ایم و قطعاً راه آزادی و آزادی با آزادی قدس شریف میسر خواهد شد.


راستگو در پایان خاطر نشان کرد: از همه سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای مدنی کشور و تمامی کشورها برای این اقدام موثر در ممانعت از نقض آشکار قوانین بین المللی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و غیر نظامیان یاری می طلبیم.


در ادامه این تجمع احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان برگزاری نشستها و راهپیمایی‌های متعدد در محکومیت از این جنایات اظهار داشت: این رژیم غاصب یکی دیگر از صفات خود را که به تعبیر مقام معظم رهبری کودک کشی نامیده می شود در این جنگ به تمامی جهانیان ابراز داشت و اینها همه بیانگر اوج پلشتی این جانیان و خونخواران است.


وی با تاکید بر اینکه امروز مطابق تمامی میثاقهای بین المللی برخورداری از زندگی آرام و زیستن در سایه والدین حق تمامی کودکان است افزود: آنچه در این مدت اتفاق افتاد بیانگر این واقعیت بود که این رژیم از فراهم نمودن بدیهی‌ترین حقوق برای کودکان نیز پرهیز می‌نماید و در حالی که هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که رژیمی کودکان را مورد هدف قرار دهد.


وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد جنایاتی از این رژیم در اماکنی هستیم که متعلق به سازمانهای بین المللی بوده و این درحالی است که مطابق کنوانسیونهای بین اللملی هیچ گونه تعدی در این مکانها نباید صورت گیرد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان جنایات وقیحانه رژیم صهیونیستی و به خاک و خون کشیده شدن کودکان در آن به عدم محکومیت این جنایات از سوی ابرقدرتها اشاره نمود و افزود: لازم می‌دانم از تمامی مردم وظیفه شناس که در این عرصه‌هاهمواره پیشقدم بوده و پرچمدار مخالفت با هر گونه تجاوز و پلشتی هستند سپاسگذاری نمایم.


مسجد جامعی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در افشای این جنایات  و خطاب به مردم بی دفاع غزه خاطر نشان کرد: ما اعضای شورای شهر تعهد می‌کنیم که تا پایان از حقوق کودکان غزه دفاع نماییم.


لازم به ذکر است، حضور آرمیتا رضایی نژاد و نیز علیرضا احمدی روشن فرزندان شهدای هسته‌ای در کنار سایر کودکان و در دفاع از کودکان بی گناه غزه از دیگر موارد قابل ذکر این تجمع بود. 


ضمن اینکه امضا تجمع کنندگان در بیانیه سازمان‌های مردم نهاد خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تا چند روز دیگر ارسال خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم ، عنوان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار