قم/

رویای آسیایی شدن دو میدانی کاران قمی

دومین مرحله مسابقات فصل جاری لیگ برتر دو و میدانی باشگاه‌های کشور با درخشش نمایندگان قم به پایان رسید اما هنوز مجوز اعزام به بازی‌های آسیایی آنها صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  فصل جاری مسابقات لیگ برتر دو ومیدانی باشگاه‌های کشور دومین مرحله خود را در حالی سپری کرد .حدود 50 روز دیگر تا زمان برگزاری مسابقات دو ومیدانی قهرمانی بازی‌های آسیایی سال 2014 در اینچئون کره جنوبی باقی مانده و تمامی علاقمندان به ورزش به خصوص خانواده رشته دو و میدانی امیدوارند که قم بتواند تعداد سهمیه‌های خود را در این بازی‌ها با کسب دو مجوز از رشته دو و میدانی افزایش بدهد.
هفته قبل مجوز همراهی امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم همراه با کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون صادر شد و حالا قمی‌ها امیدوارند که قم بتواند دیگر سهمیه‌ یا سهمیه‌های خود را از رشته دو و میدانی و توسط محمدمحسن ربانی و میلاد دریساوی کسب کند.
دریساوی و ربانی رکوردداران ایران در چند سال اخیر رشته‌های پرش‌سه‌گام و پرش با نیزه هستند و همگان چشم به توانمندی این ورزشکاران دوخته‌اند تا آنها بتوانند سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کنند، سهمیه‌ای که با درخشش آنها در مرحله دوم لیگ برتر تا حد زیادی دست‌یافتنی است اما نظر نهایی را باید کمیته فنی فدراسیون دو ومیدانی کشورمان بدهد.
این در حالی است که هجدهمین دوره لیگ برتر دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در سه مرحله و در شهر تهران برگزار خواهد شد، در حالی که مرحله دوم آن روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد ماه به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید و در پرش با نیزه ربانی و در پرش طول و پرش‌سه‌گام دریساوی عنوان‌های برتر را از آن خود کردند.
همچنین میلاد دریساوی در رشته پرش طول دومین مرحله فصل جاری مسابقات لیگ برتر دو و میدانی باشگاه‌های کشور با حریفان به رقابت پرداخت و طی آن با ثبت رکورد 7 متر و 46 سانتیمتر در جایگاه سوم ایستاد و به مدال برنز رقابت‌ها رسید.
از هم اکنون زمان برگزاری پیکارهای مرحله سوم لیگ برتر دو ومیدانی باشگاه‌های کشور نیز مشخص شده و طبق برنامه ریزی فدراسیون دو و میدانی قرار است مسابقات این مرحله روزهای 30 و 31 مرداد ماه پیگیری شود و بعد از آن ملی‌پوشان کشورمان راهی مسابقات دو و میدانی بازی‌های آسیایی 2014 شوند.
اگر چه ربانی در فصل جاری لیگ برتر دو و میدانی عضو هیچ تیمی نشده اما میلاد دریساوی به عنوان عضو تیم دو و میدانی نفت تهران در دو رشته پرش طول و پرش سه گام به میدان رفت که طی آن در رشته پرش طول با رکورد 7 متر و 70 سانتیمتر رتبه دوم را کسب کرد در حالی که این ورزشکار در مرحله دوم 24 سانتیمتر کمتر پریده و در این رشته سوم شده است.
دریساوی در مرحله نخست لیگ برتر در رشته پرش سه گام با 15 متر و 99 سانتیمتر در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد و در مرحله دوم به میزان 3 سانتیمتر این رکورد را افزایش داد تا شرایط خود را برای آسیایی شدن بهتر از گذشته کند.
برای جویا شدن از وضعیت دو و میدانی‌کاران قم در آستانه بازی‌هایی آسیایی و اینکه آیا ترکیب تیم ملی مشخص شده به سراغ علی رضایی رئیس هیئت دو ومیدانی استان قم رفت و رضایی راجع به این موضوع گفت: به نظر می‌رسد با توجه به نتایجی که در مرحله دوم مسابقات لیگ برتر دو ومیدانی باشگاه‌های کشور رقم خورد هنوز حد نصاب‌ها و رکوردهایی که مدنظر فدراسیون دو ومیدانی است به ثبت نرسیده و شاید نتایج مرحله سوم نیز حائز اهمیت باشد.
علی رضایی تصریح کرد:‌ با اینکه امسال اعزام یک تیم به نمایندگی از قم به مسابقات لیگ برتر دو و میدانی باشگاه‌های کشور مهیا نشد اما پیگیر حضور دو ومیدانی‌کاران شاخص قم مانند میلاد دریساوی و محمدمحسن ربانی در لیگ هستیم و سعی می‌کنیم در حد توان خود از آنها حمایت کنیم و پیگیر کارهای آنها باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: قم ، دومیدانی ، بلیط ، آسیا ، صدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.