تبریز/

13 درصد درآمد ناخالص ملی به دلیل تصادفات در کشور از بین می رود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 13 درصد درآمد ناخالص ملی به دلیل تصادفات درکشور از بین می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمد حسین صومی  در مراسم افتتاحیه نخستین پایگاه اورژانس هوایی شمالغرب کشور با بیان اینکه 13 درصد درآمد ناخالص ملی به دلیل تصادفات درکشور از بین می رود، ادامه داد: آمارها نشان می دهد با افزایش رفاه نسبی جامعه، تصادفات نیز افزایش می یابد.

وی گفت: این دانشگاه از بابت تامین تجهیزات، دارو، لوازم مصرفی و حقوق پرسنل یک هزار و 960 میلیارد ریال بدهکار است.

وی افزود: این مجموعه با وجود بدهی با تمام توان برای ارایه خدمات مطلوب به مردم تلاش می کند.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت های جاده ای کشور گفت: نیازمند فرهنگ سازی در جهت کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر در کشور هستیم.

صومی با بیان اینکه متاسفانه 70 درصد مرگ و میر ها در جامعه را در سنین زیر 40 سال رخ می دهد افزود: پیش گیری از اعتیاد، تصادفات و بیماریهای قلبی و عروقی در جامعه از اولویت های مهم علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقا سلامت در استان 200 خانه بهداشت تجدید بنا می شود تاکید کرد: ضروری است در تمامی شهرستانهای استان پزشک حضور داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: خدمت رسانی به مناطق محروم دراولویت کاری علوم پزشکی قرار دارد و باید قوانین براساس تامین عدالت و مساوات دراستان صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه در کشور افزود: در این مدت 99 هزار نفر از بیمارستانهای علوم پزشکی استان خدمات دریافت کرده اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: درآمد ، ناخالص ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.