معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رفع خطرات و معضلات زیست محیطی در کشور نیازمند برنامه ریزی وسیاست گذاری صحیح است.

مهناز مظاهری در سفر به شهرکرد افزود: در برنامه ریزی ها و اجرای طرح های مختلف در استان ها و سطح ملی باید محیط زیست و مخاطرات زیست محیطی ارزیابی شود.
وی به منشور 18 ماده‏ای دولت تدبیر و امید، اصل 50 قانون اساسی و سخنان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر لزوم حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: دستگاه‏های اجرایی وظایف خاص خود را دارند و اگر وظایف خود عمل کنند و اجازه ایفای نقش به دیگر دستگاه‏ها را بدهند، موازی کاری صورت نخواهد گرفت.
وی زاگرس را ریه تنفسی کشور عنوان کرد.
مظاهری افزود: بسیاری از طرح های پژوهشی و اطلاعات موجود در حوزه پژوهش و آموزش سازمان بر اثر مدیریت سوء هشت سال گذشته از بین رفته یا ناپدید شده است و کسی هم در قبال ناپدید شدن 30 سال دستاورد سازمان در حوزه پژوهش پاسخگو نیست.
مشاور رئیس و مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان  هم با اشاره به دستور مقام معظم رهبری گفت: هیچ پادگان و هیچ حوزه نظامی در مرزهای کشور حق ندارند محیط زیست را فدای فعالیت‏های نظامی کنند.
سید احمد نبوی افزود: در جنگ ها نیز باید بر لزوم حفظ محیط زیست دقت شود.
وی گفت: هم اکنون میز محیط زیست در شورای امنیت کشور تشکیل شده و امید است که با برنامه ریزی بتوان در زمینه توسعه محیط زیست تلاش کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.