صبح امروز اعضای سازمان مردم نهاد شهر تهران ضمن تجمع در مقابل شورای شهر و انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف این جنایات شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه تداوم محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سازمانهای مردم نهاد شهر تهران نیز امروز با حرکت از مقابل موزه صلح  و تجمع در مقابل شورای شهر با دعوت از اعضای شورا برای شرکت در این تجمع با عنوان ما فرزندان غزه‌ایم انزجار خود را نسبت به این جنایات غیر انسانی ابراز داشتند.


سازمانهای مردم نهاد با انتشار بیانبه‌ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و امضای آن خواستار توقف این جنایات و تشکیل دادگاهی برای بررسی آن شدند.


متن این بیانیه خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد  به شرح ذیل است:


با توجه به جنایات وحشتناک انجام شده اخیر در غزه ما به عنوان نمایندگان سازمانهای مردم نهاد تهران خواسته‌های سازمانهای غیر دولتی و کنشگران اجتماعی را خطاب به شما ابراز می‌داریم.


متاسفانه مدت یک ماه است که شاهد خشونت و نسل کشی در گوشه‌ای از زیست منطقه غرب آسیا ، عضو ناظر سازمان ملل به نام فلسطین و غزه هستیم که روح جامعه بشریت و کرامت انسانی را خدشه‌دار نموده است اما دریغ از عکس العملی قاطعانه و عملی از سوی دولت‌ها و مدعیان حقوق بشر علیه جنایات جنگی  و نقض قوانین حقوق بین المللی از سوی سیاست گزاران غیر متعهد.


در ادامه این بیانیه آمده است با نگاهی سطح بر تاریخ 66 ساله این منطقه شاهد کشتارهای خونین همچون جمعه سیاه، دیر کفرقاسم ، صبرا و شتیلا و غزه بوده‌ایم که همچون لکه ننگی  بر دامان همه بشریت باقی مانده است.


جنگ همواره مصیبتی برای تمام جهانیان مخصوصاً کودکان ، زنان ،‌ معلولان ، ‌سالخوردگان و اصولاً غیر نظامیان است و تا امروز نیز ادامه دارد و بیشترین تلفات و آسیب ها را این گروه ها متحمل می شوند.


در بخش دیگری از بیانیه خطاب به دبیر کل سازمان ملل با اشاره به شکل گیری سازمان ملل متحد بر مبنای پشتیبانی از صلح جهانی و ممانعت از خشونت و بی عدالتی بر برخی از مفاد کنوانسیون‌های بین المللی نظیر حفظ صلح و امنیت بین المللی از طریق فراهم آوردن ملزومات لازم در جهت کاهش و حل و فصل اختلافات بین المللی ، معاهدات مربوط به محدودیت یا ممنوعیت  انواع سلاحها از جمله شیمیایی، بیولوژیک اساسنامه دیوان بین المللی کیفری icc، معاهدات مربوط به حمایت از قربانیان جنگ که شاخصترین آنها کنوانسیون چهار گانه ژنو 1949 است تاکید شده است.


گفتنی است، قرار است این بیانیه به همراه امضای اعضای شورای شهرو نیز سازمانهای مردم نهاد به دبیرکل سازمان ملل متحد بان کی مون ارسال گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، دعوت ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار