معاون اول قوه قضاییه گفت: نقض میثاق بین‌المللی و کنوانسیون‌های مصوب در غزه از سوی اسرائیل چه حکمی دارد؟ چرا کنوانسیون‌های حقوق بین‌المللی نسبت به جنایات غزه واکنش نشان نمی‌دهند؟

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید ابراهیم رئیسی" معاون اول قوه قضاییه با حضور در تجمع قضات و کارمندان بسیجی دستگاه قضایی در جهت حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار از رژیم صهیونیستی که صبح امروز در مقابل ساختمان شماره دو قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به این که تمایز این اجتماع وجه مشترکش اعلام انزجار و تنفر نسبت به رژیم صهیونیستی و اعلام وفاداری با مردم مظلوم، مسلمان و تحت ستم فلسطین و غزه است گفت: سخن این اجتماع قبل از هر فرد و هر جایگاه با مجامع حقوقی بین‌المللی و سازمان‌های مدافع با حقوق انسان است.  
 
وی تصریح کرد: سخن این اجتماع با دادگاه‌ بین‌المللی کیفری، دادگاه لاهه و مجمع عمومی سازمان ملل است و تمایز این اجتماع این است که براساس اصول و مبانی دینی‌مان مبنای ما خروش علیه ستمگران و دفاع از مظلومان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مبنای ما مسلمان زندگی کردن براساس سخن نبی مکرم اسلام مبنی براینکه مسلمان بودن در گرو اهتمام به دیگر مردم و زندگی مسلمانان در عالم است و بحث این اجتماع تخصصی فرهیختگان حقوقی و قضات با کسانی است که با حقوق آشنایی دارند که اگر به راستی به خارج از مباحث خبری، رسانه‌ای و سیاسی صرفا نگاه حقوقی به وقایع غزه داشته باشیم حقوقدانان منصف در عالم چه نظری خواهند داشت و آنچه وظیفه دستگاه مسئول است چیست؟
 
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: نقض میثاق بین‌المللی و کنوانسیون‌های مصوب در غزه از سوی اسرائیل چه حکمی دارد؟ چرا کنوانسیون‌های حقوق بین‌المللی نسبت به جنایات غزه واکنش نشان نمی‌دهند؟ و آیا موضوع نسل کشی، موضوع جنایت علیه بشریت مصداق اکمل نسبت به تجاوز به حقوق کودکان و کودک‌کشی رژیم وحشی و کودک‌کش صهیونیستی نیست؟
 
معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در جنایات اخیر بیش از 500 کودک کشته شده و مجازات کسی که 500کودک را کشته چیست و چرا دادگاه‌های بین‌المللی کاری نمی‌کنند؟
 
وی ادامه داد: گزارش 576 صفحه‌ای قاضی گلدستون از جنگ 22 روزه غزه همگی گواه بر جنایات هولناک دارد که این گزارش مستند به اسناد قطعی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: پاسخ دادگاه کیفری بین‌المللی چیست؟  
 
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: ماده 51 منشور ملل متحد، کنوانسیون 4 ژنو و تهاجم علیه غیرنظامیان در اعلامیه حقوق کودک کنوانسیون 1989 که همگی حقوقدانان در آن مسلط هستند مجامع حقوقی چه پاسخی خواهند داد و پاسخ قضات و فرهیختگان به آن‌ها چیست و چه پاسخی به وجدان بشریت دارند و با چه مجوز، تبصره قانونی این اقدامات را انجام داده‌اند. 

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما کیفرخواست بلند با اسناد علیه رژیم کودک کش صهیونیست را داریم که این کیفرخواست باید به دادگاه بین‌المللی برسد تا آن‌ها مجازات شوند.

وی ادامه داد: سید عباس موسوی در ملاقات با امام آموخت که راه برخورد با رژیم صهیونیستی قراردادهای اسلو و کمپ دیوید نیست و راه فقط مقاومت در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی است و این امر هم اکنون به حزب الله تبدیل شده که منجر به عقب نشینی رژیم صهیونیستی کشور مدعی از نیل تا فرات است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: مردمان انتفاضه اول و دوم فهمیده‌اند که راه مقاومت است و آنان که منطق قدرت نفهمند باید منطق قدرت، منطق مقاومت، ظالم و ستمگر را به آن‌ها فهماند.
 
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اگر به گذشته نگاه کنیم منطق قدرت در برابر رژیم صهیونیستی جواب داده و تاکنون چه زمانی شنیده بودید که شرکت‌های هواپیمایی پرواز خود را به اسرائیل ممنوع کنند البته هم اکنون مهاجرت به اسرائیل معکوس شده و مردم آن سرزمین می‌خواهند به سرزمین‌های خود بازگردند و استیصال آن‌ها نشان از حرکت مقاومت است.
 
وی تاکید کرد: ما راه و منطق قدرت و ایستادگی علیه ستمگر و غاصب را می‌دانیم و مردم فلسطین با ایستادگی و مقاومت به حق خود خواهند رسید.  
 
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: مخاطب ما رژیم صهیونیستی نیست چون تکلیفش روشن است هم چنین مخاطب ما کشورهایی که در امتداد ژئوپولتیک آن هستند نیست بلکه سخن ما با دادگاه‌های کیفری بین‌المللی و حقوقدانان عالم است.  
 
وی اظهار داشت: ما کیفرخواست بلند با اسناد علیه رژیم کودک کش صهیونیست را داریم که این کیفرخواست باید به دادگاه بین‌المللی برسد تا آن‌ها مجازات شوند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: حقوق بین‌الملل و حقوق انسان‌ها مورد نقض قرار گرفته و مجامع بین‌المللی پاسخی در برابر وجدان عالم ندارند، بنابراین خواست ما از وزارت خارجه این است که با رایزنی و دیپلماسی سخن این اجتماع را که مستند به اسناد است، به عنوان کیفرخواست در مجامع بین‌المللی دنبال کند و حقوقدانان سندهای لازم را به دادگاه ارجاع دهند تا وزارت خارجه به صورت دیپلماتیک این مسئله را پیگیری کند، چرا که امروز جمعیت حقوقی سخت به دنبال تنبیه دشمن متجاوز و ستمگر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، تجمع ، قضات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار